Senaste nytt

[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, från 12.100 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Måste man verkligen ha ett visum om man bara ska byta flyg i Moskva?

Jag har ingen erfarenhet av byte i Moskva Domodedovo(DME) flygplats, men på Moskva Sheremetyevo(SVO) måste man ha ett boarding pass för anslutingsflyg om det är separat bokning, ifall du vill flyga vidare utan att gå till landside.

Annars måste man gå in i Ryssland(landside) och checka in och ut från Ryssland igen.

Att ansöka ryskt transit visum är inte lika jobbigt som vanlig visum.
Det räcker med att ha en flygbiljett till Ryssland och en flygbiljett tredje destinaion.
Man får stanna max 3 dagar med transit visum.

Här kan du hitta mer info om ryskt transit visum.
 

Dr. Miles

Expert
[Business class] Moskva-Hong Kong/Beijing/Shanghai/Guangzhou T/R SriLankan, 9.800 SEK

Uppdaterad: 2013-FEB-11

[Business class] Moskva-Hong Kong/Beijing/Shanghai/Guangzhou T/R, Srilankan Airlines 9.800 SEK inkl. skatter

MOW-HKG/PEK/PVG/CAN T/R
Flygbolag: SriLankan Airlines (UL; blivande oneworld medlem i 2013)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZXP2MRU
Pris: 909 EUR + skatter ca 225-240 EUR, totalt ca 9.600-9.800 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: --/2 månader
Stopover: 3 fria stopover i varje riktning. 1 i Dubai, 1 i Colombo, 1 i Bangkok.
HIP check: Nej
Fri bagagevikt: 40 kg
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 150 EUR
Ändring: Ja, en gång fri, 75 EUR per gång från andra gången
Routing: Moskva-(UL via Dubai)-Colombo-(UL via Bangkok)-Hong Kong/Beijing/Shanghai/Guangzhou

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Uppdaterad: 2012-SEP-08

Prisvärd Business class från Moskva.

[Business class] Moskva-Hong Kong T/R, Srilankan Airlines 9.700 SEK inkl. skatter

MOW-HKG T/R
Flygbolag: SriLankan Airlines (UL; blivande oneworld medlem i 2013)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZXP2MRU
Pris: 927 EUR + skatter ca 220 EUR, totalt ca 9.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: --/2 månader
Stopover: 3 fria stopover i varje riktning. En i Dubai, en i Colombo, en i Bangkok.
Gilltig för resa: fr o m 2012-NOV-01
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Fri bagagevikt: 40 kg
Återbetalning: Ja, 150 EUR
Ändring: Ja, en gång fri, 75 EUR per gång från andra gången
Routing: Moskva-(UL via Dubai)-Colombo-(UL via Bangkok)-Hong Kong

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nya SriLankan Business Class stolar på Airbus A330/A340:
SriLankan Airlines Business Class A340_004.jpg
SriLankan Airlines Business Class A340_008.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Dagens SriLankan Airlines Business class:
4244198829_01394d0a45_z.jpg

(Foto: IMG_3104 by Fly Roni at Flickr)
6846385812_4da0250c07_z.jpg

(Foto: SriLankan Airlines Business Class by Fly_4U at Flickr)

Poängintjäning:
SriLankan Airlines Z klass ger:
Etihad Guest har samarbete med bl a Brussel Airlines, Alitalia, ANA, Asiana, Air New Zealand etc.

EY Etihad Guest har fördelar bl a:
  • Family membership(samla ihop familjens miles)
  • One way award
  • Miles+Cash award
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nya priset är laddat.

Det ska bli intressant att köra Tier Point Run med SriLankan när de blir oneworld medlem nästa år.
(Jag antar att det blir tidigast i slutet av 2013.)

Moskva-Dubai-Colombo-Hong Kong(ej stop i Bangkok) t/r kommer att ge 840 TP till British Airways Executive Club.
(140 + 140 + 140) x 2 = 840 TP

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ifall man vill ha stopover i Bangkok blir det 720 TP.
(140 + 140 + 40 + 40) x 2 = 720 TP
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Håller med helt, det bli ett TP-run som heter duga:) Åker man economy med AY, om det går, till DME, så blir det 40 TP till. Man kanske inte ska ge upp framtida drömmar om förnyat guld:D
 

Dr. Miles

Expert
Håller med helt, det bli ett TP-run som heter duga:) Åker man economy med AY, om det går, till DME, så blir det 40 TP till. Man kanske inte ska ge upp framtida drömmar om förnyat guld:D
Finnair flyger till Moskva/SVO, men British Airways och Air Berlin flyger till Moskva/DME

och glöm inte att kombinera med din Taipei-Hong Kong-Jakarta TP run. :D
 

Jonas C

Medlem
Ser mycket intressant ut! Blir perfekt för 2013 då jag ska försöka få status inom OW också :)

Jag vet att AA nu kör en kampanj där man kan nå status extra lätt om man hinner kvalificera innan årets slut.

Gold: 5000 miles
Platinum: 10 000 miles
Executive Platinum: 25 000 miles.

Alla BA flygningar ger 100% intjäning i AAdvantage. Och som PLT och EXP får man även 100% elite bonus, som gäller på alla OW Bolag. Synd bara att de 8 systemwide upgrade vouchers man får som EXP inte går att använda på OW partners. Om inte jag minns fel så tar väl de amerikanska bolagen inte ut något YQ på bonusresor heller :)
 
Jag vet att AA nu kör en kampanj där man kan nå status extra lätt om man hinner kvalificera innan årets slut.

Gold: 5000 miles
Platinum: 10 000 miles
Executive Platinum: 25 000 miles.

Alla BA flygningar ger 100% intjäning i AAdvantage. Och som PLT och EXP får man även 100% elite bonus, som gäller på alla OW Bolag. Synd bara att de 8 systemwide upgrade vouchers man får som EXP inte går att använda på OW partners. Om inte jag minns fel så tar väl de amerikanska bolagen inte ut något YQ på bonusresor heller :)

Inte för alla!
(Jag fick inget mail trots att jag krediterat en HEL del till AAdvantage).. Avgå AA! :(
 
Last edited:
Toppen