Senaste nytt

[Business class] Madrid-Frankfurt T/R, LAN, 285 EUR inkl. skatter

Skumt, testat alla datum i juli i olika webbläsare men fungerar inte...

EDIT: Började fungera när jag ändrade språk på sidan till tyska.

@bnr fick experimentera med olika webbläsare och språk innan vi kunde få igenom våran bokning.

Deras hemsida verkar ha endel humörsvängningar och man får försöka komma in mitt i mellan dem för att få sin bokning genomförd, Men vi lyckades tillslut. :)
 

lillemannen

Medlem
Vad tror ni kan man hinna med returflyget samma dag om man bokar en MR?
Kan man få returbiljetten i transitområdet?

MAD-FRA landar 17.55 No Schengen
FRA-MAD avgång 19.35
 

bnr

Medlem
Vad tror ni kan man hinna med returflyget samma dag om man bokar en MR?
Kan man få returbiljetten i transitområdet?

MAD-FRA landar 17.55 No Schengen
FRA-MAD avgång 19.35
FRA-MAD avgår ju också från non-Schengen. Concourse B på FRA.
Vet dock inte hur det ser ut när man ankommer till FRA från MAD.
 

bnr

Medlem
Vet ej om det var otur eller om någonting är galet hos LAN, men min reservation biljetterades inte riktigt vid betalning (fem dagar sedan), fick ringa dem och så triggade de någonting manuellt.
Kan vara bra att hålla koll på just betalning och biljettering eftersom betalning sker i ett separat steg efter själva reservationen.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

forastero

Medlem
För mig funkade det också att ändra språk på sajten. Märkligt.

EDIT: får alltså upp pris när jag ändrar språk till typ spanska eller nåt, men inte på engelska...
 

lillemannen

Medlem
Kom hem igår efter MR på denna flight. Om man flyger från Frankfurt så är det all ide att göra incheckningen där för att få invite till Star Alliance loungen. Flighten avgår i B hallen (Star Alliance) efter non Schengen och det blev ingen lounge access då jag redan var incheckad. Att göra en MR från Madrid går inte med samma biljett. Det kan bli riktigt problematiskt att hinna passera pass/tull och incheckning i så fall.
 

bnr

Medlem
@lillemannen - Hur tog du dig hem från FRA efter MAD-FRA? Landar FRA 17:55 och har SK1636 FRA-CPH 20:25, detta på torsdag 16JUL.
Kommer det bli svettigt? :D
 

lillemannen

Medlem
@lillemannen - Hur tog du dig hem från FRA efter MAD-FRA? Landar FRA 17:55 och har SK1636 FRA-CPH 20:25, detta på torsdag 16JUL.
Kommer det bli svettigt? :D
@bnr Kan bli det om du har otur med landningen då det inkom en hel del plan samtidigt. Men du är snabbt ut ur planet och bör klaras. Jag åkte hem med Lufthansa senare på kvällen 21:45
 
Toppen