Senaste nytt

[Business class] Los Angeles-San Juan T/R, American Airlines, 6.200 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Intressant. Antar att du kvalificerade dig till Guld innan nivåerna höjdes? Märkligt att BA inte låter dig kvalificera för 800 TP under de två nästkommande perioderna? Eller så kanske det bara gällde för Silver.

Jag var Guld med gamla regler, och om jag har uppfattat rätt så kan jag under närmaste två åren kvalificera mig för Guld genom 800 TP för 2013 och 2014. Efter det är det 1500 TP per år som gäller. Jag hade redan 800 TP vid brytpunkten i mars (tror jag det var) trots att mitt år var 9 september 2011 - 8 september 2012. Men nu är det avklarat.

Jag är dock osäker på om inte BA har ändrat villkoren för AA lite. När jag väljer AA och F-kabinen mellan LAX och LAS får jag ett felmeddelande:
British Airways - Collecting Avios

Unfortunately, we cannot process your details until you amend the following errors:
-The class of travel that you have selected is not available on this route. Please select a different class of travel
.

Väljer man sedan C-kabinen är det 40 TP som gäller. Samma gäller rutten LAS-JFK som visar 140 TP i C-kabinen och ingen F. Jag skall åka EWR-MIA om några veckor. Då kan jag kolla efter vad jag får. Förra året såg det ut så här på motsvarande rutt:

13-Aug-11 16-Aug-11 MIAMI - RONALD REAGAN NATIONAL (F/F)
AA1068(Operated by: American Airlines)(Booking ref: KBIDCJ) 60 920

Jag återkommer om det har blivit någon ändring
 

AndyL

Medlem
Jag var Guld med gamla regler, och om jag har uppfattat rätt så kan jag under närmaste två åren kvalificera mig för Guld genom 800 TP för 2013 och 2014. Efter det är det 1500 TP per år som gäller. Jag hade redan 800 TP vid brytpunkten i mars (tror jag det var) trots att mitt år var 9 september 2011 - 8 september 2012. Men nu är det avklarat.

Jag är dock osäker på om inte BA har ändrat villkoren för AA lite. När jag väljer AA och F-kabinen mellan LAX och LAS får jag ett felmeddelande:
British Airways - Collecting Avios

Unfortunately, we cannot process your details until you amend the following errors:
-The class of travel that you have selected is not available on this route. Please select a different class of travel
.

Väljer man sedan C-kabinen är det 40 TP som gäller. Samma gäller rutten LAS-JFK som visar 140 TP i C-kabinen och ingen F. Jag skall åka EWR-MIA om några veckor. Då kan jag kolla efter vad jag får. Förra året såg det ut så här på motsvarande rutt:

13-Aug-11 16-Aug-11 MIAMI - RONALD REAGAN NATIONAL (F/F)
AA1068(Operated by: American Airlines)(Booking ref: KBIDCJ) 60 920

Jag återkommer om det har blivit någon ändring

Kalkylatorn har varit så ett bra tag nu, enligt FT får man fortsättningsvis F TP på de segment man bokat och flyger i F.
 

Flygarn

Medlem
Kampanjpriset är tillbaka. Lite dyrare den här gången.

[Business class] Los Angeles-San Juan T/R, American Airlines, 6.200 SEK inkl. skatter

LAX-SJU T/R
Flygbolag: American Airlines(AA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I eller A
Fare basis: KCE0UPQ1
Pris: 798 USD + skatter ca 62 USD, totalt ca 6.200 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 2 sagar / 12 månader
Förköpskrav: 1 dag
Köp senast: 2012-MAY-22Stopover: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 150 USD per gång

Finns det någon ny Farebasis då denna var man tvungen att köpa senast 22 maj?
 

Senator

Moderator
Finns det någon ny Farebasis då denna var man tvungen att köpa senast 22 maj?

Jag vet inte om det är ett kampanj pris, men standard erbjudande som "Instant Upgrade" på AA.com är $975.40 USD t/r som är ca $150 mer än vad AHO skriver ovan. Jag tyckte läsa någonstans att AA nu erbjuder rätt mycket "Instant Upgrade" produkter enbart på AA.com som är rätt förmånliga. Jag reser t.ex. till Curacao om 13 dagar för runt $550 t/r från EWR:
 

Dr. Miles

Expert
Finns det någon ny Farebasis då denna var man tvungen att köpa senast 22 maj?

American Airlines publicerar konstant nya motsvarande fare hela tiden.

Just nu är det Fare basis: MCE5UPZ1(instant upgrade fare).
Los Angeles-Las Vegas-Miami-San Juan t/r i First/Business class för 976 USD(ca 6.900 SEK) inkl. skatter.

Söktips på ITA Software

Departure City: LAX
aa las aa mia aa /f aa..MCE5UPZ1

Destination: SJU
aa mia aa las aa /f aa..MCE5UPZ1
 

Senator

Moderator
Jag har tittat på detta lite mer i kväll. Upptäckt att man kan resa mellan LAX och JFK i F på AA 3-klass B767-200 för $600 mer T/R eller ca $1600 totalt. Med tanke på att det kostar $6200 T/R att flyga LAX-JFK i F på en 3-klass B767-200 är det en bra deal ;)

Det skulle ge 210 + 210 TP mellan LAX och JFK samt 40 + 40 TP till SJU. LAX-JFK-MIA-SJU skulle generera 60 + 60 TP till. Så 610 TP för $1600 är väl ganska ok om AA Flagship Service mellan LAX och JFK ingår :p
 
Toppen