Senaste nytt

[Business class] London/Manchester-Hawaii T/R, Star Alliance JV, 11.700 SEK inkl. skatter

IAD är inga större problem nu om du har varit i USA efter 2008 med ditt pass. Gå till en maskin och det kommer gå betydligt snabbare. Fungerar det inte blir du lotsad in i den andra kön, betydligt snabbare är det nu.

Har ett helt nytt pass som är utfärdat i slutet av oktober i år. Senast jag var i USA var i april i år dock med tidigare pass som nu giltighets tiden gått ut på. Har dom ett sådant där smidigt baggage drop direkt efter costums som brukar finnas eller måste man springa till disken och checka in?

Allt löser sig i slutändan, bara intressant att veta hur smidigt de kan gå. ESTA är godkänt i alla fall :)
 

SFC

Medlem
Har dom ett sådant där smidigt baggage drop direkt efter costums som brukar finnas eller måste man springa till disken och checka in?

Det finns bagageband där du lämnar väskan direkt efter tullen, det är typ det enda smidiga med IAD...

Notera dock att mina erfarenheter grundar sig på att jag alltid gjort transfer UA-UA i den extremt sunkiga "mid field terminal" (som nog egentligen heter något annat). Jag tror att det går att åka in till centralbyggnaden och passera immigration och tull där för att sedan åka ut igen till rätt terminal. Båda alternativen är dock ganska svettiga med 1h bytestid.
 
Toppen