Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

agehall

Medlem
Vet inte exakt vad du är ute efter men UA nyttjar (som Stefan62 skriver) interkontientala 767-400 med liggstolar mellan DEN-HNL, SFO-HNL och EWR-HNL. Servicen är att jämställa med vanliga inrikes F men stolarna bättre. Resterande plan är normalt utrustade med inrikes F.

Jag fick uppfattningen av att detta inte stämmer länge utan att det är de vanliga domestic-sätena även på dessa längre inrikesrutter. Enligt vad jag förstod så händer det dock att de blir tvungna att byta in plan som har internationell konfiguration ibland, med det är undantagen...
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag förvisso inte kollat på alla dagar, men enligt ExpertFlyer verkar EWR-HNL i stort sett alltid opereras med en 764 där det är riktiga sängar i F.

IAH-HNL verkar variera mellan 777 med United Global First och United Global Business och 764 med riktig First/Business.

SFO-HNL verkar variera mellan 764 och 777-200 (där den sistnämnda har inrikes F).

Givetvis lär de byta med kort varsel, men IAH eller EWR verkar vara ganska säkra kort (och därmed även ganska ont om bonusplatser kan man anta)
 

agehall

Medlem
Du tänker på UA15 då antar jag?

Det stämmer att de verkar köra en 767-400 där, men det är fortfarande inte riktigt en produkt som jag vill spendera 11h i och ha betalat för F.

Jag tycker det bästa verkar vara att flyga LHR/FRA/vfsh-SFO i F och sedan göra ett kortare hopp i domestic F.
 

xmit

Medlem
Har nu även kollat upp hotellpriser över nyår och i dagsläget är det helt OK priser på flertalet hotell.
Så nu är det ju bara för alla att boka in flyg med den allians man önskar så kan vi fixa en BC ( mini ) träff i HNL vid årsskiftet !
( Kanske några lounge meetings på vägen till och med... )

Vilka är på ? :)
 
Jag hittar priser så lågt som 15.800 SEK
Då inkluderat LH A380 i Business tex, verkar som en riktigt bra deal.
Annars Air Canada hela vägen fram och tillbaka för cirka 16.200 SEK (Z) Är M&M det enda vettiga då med sina 150%?

Går det att få till 24 timmars stopp på vägen hem? SFO, LAX, YVR? Spelar ingen roll egentligen.
Bara CPH som gäller?
 
Last edited:
Detta ger alltså ca 25.000 Avios och 710 TP om man tar OW med BA/AA.
(LAX-HNL ger 210TP i F?)

När är det bäst att åka till Honolulu? Jag har läst mig till att November - Januari är det mest tryck, dock ej bäst väder? Blåsigt?
September - Slutet på oktober bäst?

Bra deal alltså! Kostar ju typ mindre än att åka till bara JFK i CW...
 
Last edited:

sembl

Medlem
Jag skulle kunna tänka mig att åka i november om det är någon som är sugen att haka på. Det är tråkigt nog att resa ensam i jobbet =)
 
AA börjar ju köra med sina nya 777-300ER i början på nästa år.

Dock endast DFW och JFK till och börja med (LAX kommer först i Maj/Juni)...
Får inte till routings via JFK och DFW alls.. är det möjligt? :/
 
Toppen