Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

xmit

Medlem
1. Spontant så här ur huvudet så skulle jag säga ca. 5 timmar.
2. Vet ej, men antar att det är samma som övriga inrikes F
 

agehall

Medlem
Ok, vad betyder det?

Helt fantastiskt eller mindre bra?

2: Det beror på flygbolag och flygplanstyp.

Nja, det är aningen bättre än C intra-europe, men inget att skriva hem om. Oftast är det väl lite bättre stolar än economy, men långt ifrån det vi är vana vi i longhaul C. Jag har aldrig hört talas om att något bolag i USA skulle vara speciellt mycket bättre än så, men AHO kanske vet något som jag inte vet i det här fallet..?
 

Senator

Moderator
Stefan62, det finns ingenting med något amerikanskt flygbolag som är "helt fantastisk" :D

Jag vet inte från LAX eller SFO, men om man reser t.ex. med AA från DFW, UA från DEN, IAH, EWR, eller DL från ATL så har jag uppfattat att man använder interkontinentala flygplan med liggstolar. Gissar att några av dessa räknas som premium rutter. T.ex. är jo resan mellan EWR-HNL längre än resan mellan ARN-EWR. Där skall utbudet vara ganska bra
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte från LAX eller SFO, men om man reser t.ex. med AA från DFW, UA från DEN, IAH, EWR, eller DL från ATL så har jag uppfattat att man använder interkontinentala flygplan med liggstolar. Gissar att några av dessa räknas som premium rutter. T.ex. är jo resan mellan EWR-HNL längre än resan mellan ARN-EWR. Där skall utbudet vara ganska bra

Precis. Det är helt olika berorende på rutter, flygbolag, flygplanstyp.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Ah, ofc. Ni har rätt (som vanligt). Jag tänkte inte längre än sträckan LAX/SFO-HNL och där kan jag inte se att de skulle köra med något annat än vanlig, domestic F som suger rätt hårt.
 

AABack2ARN

Medlem
Bra jobbat Senator, fortsätter du såhär blir du säkert uppgraderad till Konsul snart ;)
Hur funkar det med open jaw HNL och Hawaii KOA, Maui OGG, eller Kauai LIH ?

En bra deal med utgångspunkt LAS skulle bara ändå roligare :)

Jag bokade CPH-KOA och HNL-CPH med AA och det var inga problem att få I0SALE prissatt på detta. La till KOA-HNL med HA i samma bokning för $90 men det var mest för enkelhetens skull.

Vill man ha AA nummer på Interisland verkar bokningssystemet bryta biljetterna i LAX vilket gör det mycket dyrare.
 

AABack2ARN

Medlem
Stefan62, det finns ingenting med något amerikanskt flygbolag som är "helt fantastisk" :D

Jag vet inte från LAX eller SFO, men om man reser t.ex. med AA från DFW, UA från DEN, IAH, EWR, eller DL från ATL så har jag uppfattat att man använder interkontinentala flygplan med liggstolar. Gissar att några av dessa räknas som premium rutter. T.ex. är jo resan mellan EWR-HNL längre än resan mellan ARN-EWR. Där skall utbudet vara ganska bra

På AA beflygs DFW-HNL-DFW och DFW-OGG-DFW med 763:eek:r där det är samma lutande C-klass stol som över Atlanten - men med betydligt sämre service. Från LAX är det ibland 763 men oftast 752. 752:eek:rna är (som beskrivs i ett annat reportage) gamla (eller till och med mycket gamla) med samma sunkiga stolar som på annan domestid-trafik.

Notera att AAs service dock är något bättre till och från Dallas än från Los Angeles.
 
Toppen