Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Tack för svar! Det var helt enkelt mina ITA-skills som var otillräckliga. Finns det en chans att du kan visa ett screenshot på hur den sökningen ser ut?

Utresa:
ZRH MIA /f ..PLNNDKW​

Hemresa:
YUL YYZ /f ..PLNNDKW​

Poängen här är att du inte ska definiera vilket flygbolags fare genom att låta bli att skriva flygbolagskod före Fare basis:en "/f ..PLNNDKW"
 

YYZ

Medlem
Strålande doktorn! Och om jag vill ha längre stopovers i MIA och YUL så söker jag bara som fyra individuella legs med fare basis "/f ..PLNNDKW"?
 

Dubbel C

Medlem
Svar till Dr Miles:
Tack för svar. Det står 100 %. Eftersom jag just rest med LH i P och bara fått baspoäng men inga "kvalificerande flyg"-poäng är jag fortfarande undrande.
 

Dr. Miles

Expert
Svar till Dr Miles:
Tack för svar. Det står 100 %. Eftersom jag just rest med LH i P och bara fått baspoäng men inga "kvalificerande flyg"-poäng är jag fortfarande undrande.
Om du menar kvalificerad flygsträcka (ej poäng) för att bli SAS EuroBonus Silver / Gold / Diamond, måste det vara SAS / Wideroe opererad flygning. Inte andra Star Alliance flygbolags flygtning.
 

Senator

Moderator
Då har jag bokat denna deal från CPH till New York kombinerat med ett rabatterat pris från BGO på hemresan till min mamma och pappa. Vi kunde ha sparat några tusen kronor på att flyga BGO/HAU-CPH-BGO/HAU på egen biljett men kom fram till att det var skönt för två 65+ att ha allt på en biljett hem. Morsan fyller år den 20/12 medan dealen gäller från 21/12. Så jag bjusar på Hilton CPH så kan de ha en härlig kväll med julmarknad på Tivoli och middag på stan innan avresa:

Sun., Dec. 21, 2014 8:00 a.m. - 9:00 a.m.
Copenhagen, Denmark (CPH) - London, England (LHR - Heathrow)
Flight:UA7046
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Airbus A321
Fare Class: Economy (Y)

Sun., Dec. 21, 2014 10:25 a.m. - 1:40 p.m.
London, England (LHR - Heathrow) - New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Flight: UA28
Aircraft: Boeing 777-200
Fare Class: United BusinessFirst (P)

Sun., Dec. 28, 2014 7:15 p.m. - 7:25 a.m. +1 Day
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) - London, England (LHR - Heathrow)
Flight:UA29
Aircraft: Boeing 777-200
Fare Class: United BusinessFirst (P)

Mon., Dec. 29, 2014 9:55 a.m. - 12:50 p.m.
London, England (LHR - Heathrow) - Copenhagen, Denmark (CPH)
Flight: UA7039
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Airbus A321
Fare Class: Economy (Y)

Mon., Dec. 29, 2014 2:05 p.m. - 3:25 p.m.
Copenhagen, Denmark (CPH) - Bergen, Norway (BGO)
Flight: SK2868
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Airbus A319
Fare Class: Economy (Y)

Allt som allt 29 900kr och EB Silverkort till båda :)
 
Toppen