Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-02-06

Priserna har gått upp rejält men en fri stopover är tillåten per riktning igen.
Inget köpa senast datum.

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCDKW
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är ca 2.750 DKK och uppåt, totalt från ca 12.100 DKK (ca 15.300 SEK) inkl. skatter
Några exempel
  • Boston: 9.213 DKK
  • New York: 9.322 DKK
  • Chicago: 10.524 DKK
  • Washington: 12.710 DKK
  • Miami: 12.972 DKK
  • Los Angeles: 13.367 DKK
  • San Francisco: 14.940 DKK
  • Las Vegas: 14.612 DKK
  • Hawaii: 15.814 DKK

  • Montreal: 13.202 DKK
  • Toronto: 13.256 DKK
  • Vancouver: 13.367 DKK
Förköpskrav: 21 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: under följande perioder
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: En fri stopover är tillåten i varje riktning
HIP Check: Gäller ej
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp till 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Köpenhamn/Billund-(LH/OS/SN/LX)-Bryssel/Frankfurt/München/Wien/Zürich-(AC/OS/SN/LH/LX/UA)- destinationer i Nordamerika
 
Är det bara jag men när jag söker biljetter i Business till Toronto så får jag ett pris från CPH på cirka 19.000 och 16.500 från ARN? Bör inte denna kampanjen innebära att det är billigare från CPH?
 

Dr. Miles

Expert
Är det bara jag men när jag söker biljetter i Business till Toronto så får jag ett pris från CPH på cirka 19.000 och 16.500 från ARN? Bör inte denna kampanjen innebära att det är billigare från CPH?
Priserna i den här tråden är i DKK (Danska kronor) så till Toronto är från ca 15.720 DKK inkl. skatter = ca 19.900 SEK (Svenska kronor).

Jag skrev i en annan tråd att priserna från Köpenhamn har blivit dyrare än från Stockholm eller från Oslo efter senaste prisändring.
 

JohanA

Medlem
Alltför många som bara skriver kr.

Tycker det borde införas en forumregel att alltid använda valutakod så att det inte går att missförstå.
EUR, DKK, ÙSD, CNY/RMB, CAD, SEK, NOK etc etc...
 

Dr. Miles

Expert
Alltför många som bara skriver kr.

Tycker det borde införas en forumregel att alltid använda valutakod så att det inte går att missförstå.
EUR, DKK, ÙSD, CNY/RMB, CAD, SEK, NOK etc etc...
Ja, dessutom många sydsvenskar som reser ut från Köpenhamn och söker priset på ITA Matrix tenderar att tro att resultaten är i SEK, när priset som presenteras där är i DKK (när man inte specificerar valutan).

Det är faktiskt en försämring av ITA Matrix. De använde valutakod (som DKK, SEK) förut men numera använder de endast "kr" för SEK, DKK, NOK.
 
Toppen