[Business class] Istanbul-Umeå/Luleå/Kiruna T/R, SWISS, från 5.400 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 10 Oktober 2014.

  1. En bra möjlighet för eventuellt Mileage / Segment Run?

    Året runt Business Saver från Istanbul till svenskt norrland.
    Denna fare erbjuder många intressanta routings, vissa routing tillåter 8 segments per riktning.

    [Business class] Istanbul-Umeå/Luleå/Kiruna T/R, SWISS, från 5.400 SEK inkl. skatter

    IST-UME/LLA/KRN T/R
    Flygbolag: SWISS (LX)
    Kabinklass: Business
    Bokningsklass: P
    Fare basis: PNC72A5S
    Pris: 235 EUR + skatter från ca 350 EUR och uppåt, totalt från ca 5.400 SEK inkl. skatter
    Förköpskrav: --
    Min/Max stay: 5 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 1 månad
    Köpa senast: --
    Gäller för utresa: --
    Stopover: Obegränsad stopover är tillåten men dock varje stopover får ej överstiga 120 timmar
    HIP Check: Ja
    Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Ja, mot 65 EUR per gång
    Routing: t ex Istanbul-(LX)-Zürich-(LX:SK)-Stockholm-(LX)-Umeå/Luleå/Kiruna

    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Tillåtna routings: (till Umeå)
    Kod:
    /WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
    MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
    1. IST-BSL-STO-SK-UME
    2. IST-BSL-ZRH-ATH-A3/LH-SKG-A3-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    3. IST-BSL-ZRH-ATH-A3/LH-SKG-A3-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    4. IST-BSL-ZRH-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    5. IST-BSL-ZRH-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    6. IST-BSL-ZRH-BCN/BRU/HAM/IST/LON/PRG/ROM/VIE-BSL-ZRH-STO-
    SK-UME
    7. IST-BSL-ZRH-BCN/BRU/HAM/IST/LON/PRG/ROM/VIE-ZRH-BSL-STO-
    SK-UME
    8. IST-BSL-ZRH-BCN/HAM/LED/LON/MOW/PRG/ROM/VIE-GVA-ZRH-STO-
    SK-UME
    9. IST-BSL-ZRH-BCN/HAM/LED/LON/MOW/PRG/ROM/VIE-ZRH-GVA-STO-
    SK-UME
    10. IST-BSL-ZRH-BRU-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    11. IST-BSL-ZRH-BRU-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    12. IST-BSL-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    13. IST-BSL-ZRH-BUH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    14. IST-BSL-ZRH-BUH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    15. IST-BSL-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    16. IST-BSL-ZRH-IST-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    17. IST-BSL-ZRH-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    18. IST-BSL-ZRH-IST-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    19. IST-BSL-ZRH-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    20. IST-BSL-ZRH-LCA-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    21. IST-BSL-ZRH-LCA-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    22. IST-BSL-ZRH-SKG-A3-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    23. IST-BSL-ZRH-SKG-A3-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    24. IST-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    25. IST-GVA-STO-SK-UME
    26. IST-GVA-ZRH-AGP/AMS/BCN/BER/BHX/BUD/CGN/DRS/DUB/DUS/FLR/
    HAJ/HAM/IEV/LED/LIS/LJU/LON/LUG/LUX/LYS/MAD/MAN/MIL/MOW/
    MUC/NCE/NUE/OPO/PAR/PMI/PRG/ROM/STR/VCE/VIE/VLC/WAW-GVA-
    ZRH-STO-SK-UME
    27. IST-GVA-ZRH-AGP/AMS/BCN/BER/BHX/BUD/CGN/DRS/DUB/DUS/FLR/
    HAJ/HAM/IEV/LED/LIS/LJU/LON/LUG/LUX/LYS/MAD/MAN/MIL/MOW/
    MUC/NCE/NUE/OPO/PAR/PMI/PRG/ROM/STR/VCE/VIE/VLC/WAW-ZRH-
    GVA-STO-SK-UME
    28. IST-GVA-ZRH-BCN/BRU/HAM/LON/PRG/ROM/VIE-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    29. IST-GVA-ZRH-BCN/BRU/HAM/LON/PRG/ROM/VIE-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    30. IST-GVA-ZRH-BRU-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    31. IST-GVA-ZRH-BRU-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    32. IST-GVA-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    33. IST-GVA-ZRH-BUH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    34. IST-GVA-ZRH-BUH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    35. IST-GVA-ZRH-FRA-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    36. IST-GVA-ZRH-FRA-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    37. IST-GVA-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    38. IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    39. IST-TK-ADA-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    40. IST-TK-ADA-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    41. IST-TK-ADA/ASR/BXN/DLM/GZT/KYA/SSX/TZX-TK-IST-GVA-ZRH-STO-
    SK-UME
    42. IST-TK-ADA/ASR/BXN/DLM/GZT/KYA/SSX/TZX-TK-IST-ZRH-GVA-STO-
    SK-UME
    43. IST-TK-ASR-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    44. IST-TK-ASR-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    45. IST-TK-AYT-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    46. IST-TK-AYT-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    47. IST-TK-DLM-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    48. IST-TK-DLM-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    49. IST-TK-GZT-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    50. IST-TK-GZT-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    51. IST-TK-KYA-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    52. IST-TK-KYA-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    53. IST-TK-SSX-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    54. IST-TK-SSX-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    55. IST-TK-TZX-TK-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    56. IST-TK-TZX-TK-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    57. IST-ZRH-BSL-ATH-A3/LH-SKG-A3-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    58. IST-ZRH-BSL-ATH-A3/LH-SKG-A3-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    59. IST-ZRH-BSL-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    60. IST-ZRH-BSL-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    61. IST-ZRH-BSL-BCN/BRU/HAM/IST/LON/PRG/ROM/VIE-BSL-ZRH-STO-
    SK-UME
    62. IST-ZRH-BSL-BCN/BRU/HAM/IST/LON/PRG/ROM/VIE-ZRH-BSL-STO-
    SK-UME
    63. IST-ZRH-BSL-BCN/HAM/LED/LON/MOW/PRG/ROM/VIE-GVA-ZRH-STO-
    SK-UME
    64. IST-ZRH-BSL-BCN/HAM/LED/LON/MOW/PRG/ROM/VIE-ZRH-GVA-STO-
    SK-UME
    65. IST-ZRH-BSL-BRU-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    66. IST-ZRH-BSL-BRU-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    67. IST-ZRH-BSL-BUH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    68. IST-ZRH-BSL-BUH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    69. IST-ZRH-BSL-IST-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    70. IST-ZRH-BSL-IST-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    71. IST-ZRH-BSL-IST-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    72. IST-ZRH-BSL-IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    73. IST-ZRH-BSL-LCA-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    74. IST-ZRH-BSL-LCA-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    75. IST-ZRH-BSL-SKG-A3-ATH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    76. IST-ZRH-BSL-SKG-A3-ATH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    77. IST-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    78. IST-ZRH-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    79. IST-ZRH-GVA-AGP/AMS/BCN/BER/BHX/BUD/CGN/DRS/DUB/DUS/FLR/
    HAJ/HAM/IEV/LED/LIS/LJU/LON/LUG/LUX/LYS/MAD/MAN/MIL/MOW/
    MUC/NCE/NUE/OPO/PAR/PMI/PRG/ROM/STR/VCE/VIE/VLC/WAW-GVA-
    ZRH-STO-SK-UME
    80. IST-ZRH-GVA-AGP/AMS/BCN/BER/BHX/BUD/CGN/DRS/DUB/DUS/FLR/
    HAJ/HAM/IEV/LED/LIS/LJU/LON/LUG/LUX/LYS/MAD/MAN/MIL/MOW/
    MUC/NCE/NUE/OPO/PAR/PMI/PRG/ROM/STR/VCE/VIE/VLC/WAW-ZRH-
    GVA-STO-SK-UME
    81. IST-ZRH-GVA-BCN/BRU/HAM/LON/PRG/ROM/VIE-BSL-ZRH-STO-SK-UME
    82. IST-ZRH-GVA-BCN/BRU/HAM/LON/PRG/ROM/VIE-ZRH-BSL-STO-SK-UME
    83. IST-ZRH-GVA-BRU-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    84. IST-ZRH-GVA-BRU-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    85. IST-ZRH-GVA-BUH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    86. IST-ZRH-GVA-BUH-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    87. IST-ZRH-GVA-FRA-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    88. IST-ZRH-GVA-FRA-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    89. IST-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    90. IST-ZRH-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    91. IST-ZRH-LUG-GVA-ZRH-STO-SK-UME
    92. IST-ZRH-LUG-ZRH-GVA-STO-SK-UME
    93. IST-ZRH-STO-SK-UME
    Poängintjäning:
    SWISS P klass ger:
     
    Last edited: 10 Oktober 2014
    Christian R, jumbooze, Gurkan och 1 annan gillar detta.
  2. Routing som involverar t ex Istanbul-Basel v.v. eller Basel-Zürich v.v. fungerar inte i verkligheten då dessa sträckor flygs inte av SWISS. Alla segment som står endast "-" utan flygbolagskoden måste bokas som LX flightnummer.

    T ex "87. IST-ZRH-GVA-FRA-GVA-ZRH-STO-SK-UME" ska tolkas som följande:
    Istanbul-(LX)-Zürich-(LX)-Geneva-(LX)-Frankfurt-(LX)-Geneva-(LX)-Zürich-(LX)-Stockholm-(SK)-Umeå

    Annars hade man kunnat använda denna deal för återkvalificering av Aegean Miles&Bonus Gold.
    Routing som detta tillåter 4 segment av Aegan Airlines (A3) flygningar per t/r.
     
    Last edited: 10 Oktober 2014
    agehall och jumbooze gillar detta.
  3. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för fredagsnöjet, här ska man jaga routings för att maxa poäng
     
  4. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Sidetrip til Skiathos! :D
     
  5. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    TK har dessutom ett minimum på miles 750 för P utmärkt för korta hop
    United har dessvärre inte någon minimum vad jag kan se
     
  6. Summan av skatter&bränsletillägg kommer att blir rejält om man lyckas att ta 8 segments varje riktning.
    Min tumregel är ca 500 SEK per segment för skatter&bränsletillägg, 16 segments = ca 8.000 SEK.
     
  7. Nu kostar "D" klass 1 800kr mer men det skulle vara väldigt bra om ovan funkade. En fråga: GVA-FRA-GVA flygs av Lufthansa.. Spelar det någon roll? Annars ger ovan förslag 27 500 M&M miles exklusiv sträckan ARN-UME-ARN .

    Så är man redan FTL/SEN/HON kan man åka ner till IST med Swiss/Lufthansa/Austrian för ca 6 000kr i Z, sedan klämma in denna så har man sitt FTL kort i två år för sådär 13-15 000kr
     
  8. Jag tror att Lufthansa operated flight fungerar om det bokas som LX flightnummer.
    Eftersom Flight application säger No restriction, så ända som begränsar är routingreglerna.
    En annan fördel är att det går att ta stopover upp till 120 timmar (5 dygn) på många ställen, om HIP Check inte slår hårt.

    T ex Istanbul-Zürich-Frankfurt (stopover)-Geneva-Stockholm-(stopover)-Kiruna (vända)-Stockholm-(stopover)-Geneva-Frankfurt (stopover)-Zürich-Istanbul som kanske passar ditt resemönster. ;)
     
    jumbooze gillar detta.
  9. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Behöver man inte sova över i Umeå natten lördag till söndag?
    Finns det någon övre gräns på hur många segment en LX biljett kan ha?
    Tillåter den side trips eller end-on-end?
    Jag leker med tanken om man skulle man kunna flyga GRU-ZRH-CPH och sen packa på några vändor av denna
     
    Christian R gillar detta.
  10. God nyhet för dig och dålig nyhet för Göteborgarna.

    Priset gäller till de flesta SAS opererade destinationer inom Sverige men inte till Göteborg och Visby.
    Priset finns också till Linköping via Köpenhamn.
     
    Last edited: 10 Oktober 2014
    EBGGOT och jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×