[Business class] Honolulu-San Juan T/R, American Airlines, 9.500 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 12 Mars 2014.

  1. Liknande deal som från San Juan fast åt andra hållet.
    920 Tier Points på British Airways Executive Club på en resa.

    [Business class] Honolulu-San Juan T/R, American Airlines, 9.500 SEK inkl. skatter

    HNL-SJU T/R
    Flygbolag: American Airlines(American Airlines)
    Kabinklass: Business
    Bokningsklass: I (mellan San Juan och USA), A (USA inrikes flyg som är tvåkabinskonfiguration)
    Fare basis: VPE7C2O1 (instant upgrade)
    Pris: 1.434 USD + skatter ca 63 USD, totalt ca 9.500 SEK inkl. skatter
    Förköpskrav: 7 dagar
    Min/Max stay: 2 dagar / 12 månader
    Byte: Obegränsad, men inom tillåten routing
    Stopover: Nej
    Barnrabatt: Nej
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Ja, mot 200 USD per gång
    Routing: t ex Honolulu-(American Airlines)-Los Angeles-(American Airlines)-Miami/New York-(American Airlines)-San Juan

    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Tillåtna routings:
    (För sökning av flygplatskoder och flygbolagskod, kan ni använda den här länken)
    IATA - Codes - Airline and Airport Codes Search)


    Screenshot20140312_8.png

    Poängintjäning:

    Honolulu-Los Angeles: First / 210 TP
    Los Angeles-Miami/New York: First / 210 TP (om ni flyger med en två kabinklass flight)
    Miami-San Juan: Business / 40 TP

    San Juan-Miami/New York: Business / 40 TP
    Miami/New York-Los Angeles: First / 210 TP (om ni flyger med en två kabinklass flight)
    Los Angeles-Honolulu: First / 210 TP

    (40 + 210 + 210) x 2 = 920
    Totalt: 920 Tier points hos British Airways Executive Club.
     
    1 person likes this.
  2. Jag vet inte om jag ska klassa denna deal som First class eller inte. Största del av flygningar är trots allt i First class.
     
  3. Domestic First :)
     
    1 person likes this.
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att routingen är HNL-LAX/SJC-... respektive HNL-SFO-... med tanke på att American Airlines inte flyger vare sig till SJC eller SFO...
     
  5. Undrar på om det inte finns code share med Alaska Airways eller kanske Hawaiian? Tror båda flyger HNL-SJC/OAK/SFO samt HNL-SEA. Jag borde ha åkt med Hawaiian som support för min vän som jobbar där :)
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, det skulle kunna vara codeshare på Alaska. American Airlines har enbart codeshare med HA interisland och till Asien så vitt jag vet. Allt samarbete till fastlandet med HA försvann för några år sedan.
     
  7. San Francisco-Honolulu: varken American eller Alaska Airlines flyger. Hawaiian flyger men utan American Airlines flightnummer.
    Seattle-Honolulu: Alaska Airlines och Hawaiian flyger men inga American Airlines flightnummer.
    San Jose-Honolulu: Alaska Airlines flyger och har American Airlines flightnummer.
    San Jose-Kahului: Alaska Airlines flyger och har American Airlines flightnummer. Hawaiian flyger men utan American Airlines flightnummer.
     
  8. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ju förvisso en US-kodad flight HNL-SFO men den utförs av UA så den tror jag inte är applicerbar...

    Men är du säker på att fare class verkligen stämmer? Enligt ExpertFlyer är det inte en instant upgrade då bokningsklassen är V. För KCE7UPZ1 som enligt EF är instant upgrade så skrivs booking class som Z??? Fast det kan ju så klart vara fel i EF...
     
  9. Ja, det fungerar inte.

    Jag har inte köpt biljetten så kan jag inte garantera att det fungerar som det skrivs i första inlägget, men jag förutsätter att ITA visar korrekt info. Här är screenshot av denna fare. Se fare basis:en.

    Screenshot20140312_9.png

    Hos ExpertFlyer finns det två VPE7C2O1. En är vanlig Economy class biljett. Den andra är instant upgrade, VPE7C2O1/CRUP.
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ITA borde nog vara att lita på i detta fall.

    För övrigt bör hugade spekulanter vara medvetna om att man inte är jättebra skyddad i händelse av IRROPS på denna typ av uppgraderade biljetter. Med största sannolikhet (i synnerhet om man saknar status på American Airlines) får man nog se sig i ekonomiklass i händelse av missade anslutningar eller annat otyg som kan drabba en. Finns ett par (klago-)trådar på FlyerTalk om detta i stil med "When is a first class ticket not a first class ticket..."
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×