Dr. Miles
Expert
Great thanks to SEA-Flyer on FlyerTalk.
Året runt biljett som erbjuder mycket generöst villkor.
Inget förköpskrav, inget köpa senast datum, inget krav om utresedatum.
Fri återbetalning & ombokning.
[Business class] Helsingfors-Vancouver T/R, oneworld JV, 1.420 EUR inkl. skatter
HEL-YVR T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY), IBERIA (IB) + US Airways (US) + Alaska Airlines (AS) & WestJet (WS) inom Nordamerika
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (Business), A (på AA inom USA), Y (på monoklass flight)
Fare basis: IR00RF
Pris: 1.065 EUR + skatter ca 355 EUR och uppåt, totalt från ca 1.420 EUR (ca 13.300 SEK) inkl. skatter.
Förköpskrav: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Boka senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåtna. En fri och ytterligare en stopover för 75 EUR.
Byte: upp till 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
HIP Check: Ja
MPM: till Vancouver: 6.057 miles
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: t ex Helsingfors-(AY/BA)-London-(BA)-Vancouver
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
American Airlines Business class på Boeing 777-300ER
(Foto: Randy Marsh)
British Airways Club World (Business class på longhaul linjer) på Airbus A380:
(Foto: Dr. Miles)
Finnair Business class
(Foto: Jacob)
IBERIA Business class
(Foto: Gnopps)
(Foto: JensE, Iberia presenterar ny long-haul produkt, Ekonomi och Business | BusinessClass.se)
US Airways Envoy Suite:
(Foto: DSCN3757 by unclekage on Flickr)
(Foto: Getting Ready to Fly to Munich by James on Flickr)
(Foto: US Airways by Joe Nazarianon Flickr)
BusinessClass.se har testat British Airways Club World.
Club World till Boston, British Airways (Concorde)
BusinessClass.se har testat IBERIA Business class.
Affärsklass med Iberia och Aeroméxico, en jämförelse (Gnopps)
Reserapport av medlemmar:
Biljettvillkor om återbetalning & ombokning
Året runt biljett som erbjuder mycket generöst villkor.
Inget förköpskrav, inget köpa senast datum, inget krav om utresedatum.
Fri återbetalning & ombokning.
[Business class] Helsingfors-Vancouver T/R, oneworld JV, 1.420 EUR inkl. skatter
HEL-YVR T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY), IBERIA (IB) + US Airways (US) + Alaska Airlines (AS) & WestJet (WS) inom Nordamerika
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (Business), A (på AA inom USA), Y (på monoklass flight)
Fare basis: IR00RF
Pris: 1.065 EUR + skatter ca 355 EUR och uppåt, totalt från ca 1.420 EUR (ca 13.300 SEK) inkl. skatter.
Förköpskrav: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Boka senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåtna. En fri och ytterligare en stopover för 75 EUR.
Byte: upp till 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
HIP Check: Ja
MPM: till Vancouver: 6.057 miles
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: t ex Helsingfors-(AY/BA)-London-(BA)-Vancouver
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
American Airlines Business class på Boeing 777-300ER
(Foto: Randy Marsh)
British Airways Club World (Business class på longhaul linjer) på Airbus A380:
(Foto: Dr. Miles)
Finnair Business class
(Foto: Jacob)
IBERIA Business class
(Foto: Gnopps)
(Foto: JensE, Iberia presenterar ny long-haul produkt, Ekonomi och Business | BusinessClass.se)
US Airways Envoy Suite:
(Foto: DSCN3757 by unclekage on Flickr)
(Foto: Getting Ready to Fly to Munich by James on Flickr)
(Foto: US Airways by Joe Nazarianon Flickr)
BusinessClass.se har testat British Airways Club World.
Club World till Boston, British Airways (Concorde)
BusinessClass.se har testat IBERIA Business class.
Affärsklass med Iberia och Aeroméxico, en jämförelse (Gnopps)
Reserapport av medlemmar:
Randy Marsh: American Airlines Business class
American Airlines nya business class på 777-300ER, Dallas - London
Kricka: British Airways Club World
London City Airport - John F Kennedy (All Business Class)
Vaniljvodka: British Airways Club World
British Airways Club Europe / Club World ARN-LHR-MIA - rookierapport
American Airlines nya business class på 777-300ER, Dallas - London
Kricka: British Airways Club World
London City Airport - John F Kennedy (All Business Class)
Vaniljvodka: British Airways Club World
British Airways Club Europe / Club World ARN-LHR-MIA - rookierapport
Biljettvillkor om återbetalning & ombokning
Kod:
PENALTIES
CANCELLATIONS
ANY TIME
CANCELLATIONS PERMITTED FOR CANCEL/NO-SHOW.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
THE ORIGINAL NON REFUNDABLE AMOUNT REMAINS NON
REFUNDABLE. CANCELLATIONS ARE PERMITTED WITHIN
TICKET VALIDITY OF ORIGINAL TICKET.
FOR CANCELLATION AFTER DEPARTURE THE REFUND WILL
BE THE DIFFERENCE BETWEEN FARE PAID AND FARE FOR
JOURNEY TRAVELLED.
----------------
FOR TRAVEL AGENCY BOOKINGS MADE IN MEXICO / THE
CARIBBEAN/CENTRAL AND SOUTH AMERICA- AA WILL
ASSESS A USD 25.00 FEE ON ANY UNTICKETED
RESERVATION NOT CANCELLED BEFORE DEPARTURE.
CHANGES
ANY TIME
CHANGES PERMITTED FOR NO-SHOW/REISSUE/REVALIDATION.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
A CHANGE IS A ROUTING/OR DATE/ OR FLIGHT
MODIFICATION
CHANGE IS PERMITTED WITHIN TICKET VALIDITY OF
ORIGINAL TICKET.
THE ORIGINAL AMOUNT REMAIN NON-REFUNDABLE
--------------------------------------------
WHERE THIS FARE IS COMBINED WITH ANOTHER FARE THE
PENALTY CONDITIONS OF THE CHANGED FARE COMPONENT
WILL APPLY.
-------------------------------------------------
CALCULATION OF REISSUES
//CHANGES BEFORE OUTBOUND DEPARTURE//
WHEN THE FIRST FARE COMPONENT IS CHANGED THE
ITINERARY MUST BE REPRICED USING CURRENT FARES IN
EFFECT ON THE DATE THE TICKET IS REISSUED.
-----
WHEN THERE ARE NO CHANGES TO THE FIRST FARE
COMPONENT BUT OTHER FARE COMPONENTS ARE CHANGED
THE ITINERARY MUST BE REPRICED USING HISTORICAL
FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE OR
CURRENT FARES IN EFFECT ON THE DATE OF TICKET
REISSUE WHICHEVER IS LOWER.
----------------------------
//CHANGES AFTER DEPARTURE//
THE ITINERARY MUST BE REPRICED USING HISTORICAL
FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE.
---------------
--------
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER FARE
THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED.
---------
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE A
REFUND OF THE RESIDUAL AMOUNT LESS THE APPLICABLE
PENALTY WILL BE MADE.