Senaste nytt

[Business Class] Göteborg/Stockholm-Asien T/R, Etihad Airways, från 14.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
och glöm inte att två gånger x Chauffeur Service ingår i W klass biljett. :)
Etihad Chauffeur

I London ingår det upp till 100 miles (ca 160 km).
Man kan åka till Bath nästan (ca 100 miles från Heathrow).

Kod:
London - London Heathrow Intl Airport LHR	
up to 100 miles driven distance to and from the airport
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Swisser

Medlem
9. STO-SK-PAR/MUC/MIL/MAN/LON/IST/GVA/FRA/DUS/BRU/ATH-AUH- DXB-AUH-BJS
Om man väljer denna routing får/samlar man då miles även mellan AUH-DXB?
Vilket transportmedel används mellan AUH och DXB (flyg, taxi eller buss)?
Routingen från STO med SK gäller via flera destinationer inkl GVA. Varför inte också ZRH?
 

Dr. Miles

Expert
Om man väljer denna routing får/samlar man då miles även mellan AUH-DXB?
Vilket transportmedel används mellan AUH och DXB (flyg, taxi eller buss)?
Routingen från STO med SK gäller via flera destinationer inkl GVA. Varför inte också ZRH?
Strunta i att tänka på sträckan Abu Dhabi-Dubai. Det finns bara för att någon har skrivit den förut. Du kan ändå inte boka någon Etihad Airways flight mellan de städerna. Haka inte på saker som inte gäller i praktiken.

Angående routing via Zürich har jag inget svar och det är lite mycket begärt att jag skall kunna svara på ett flygbolags prissättning + planering av routing. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Swisser

Medlem
Ok, då vet jag att man kan glömma AUH-DXB-AUH.
Jag tyckte bara att det verkade lite konstigt att inte ZRH var med och trodde att någon på forumet kanske visste varför.
 
Detta var ju spännande!

Jag hittade platser i W-klass enligt följande på ITA Matrix:
18 juni - ARN-LHR SAS
18 juni - LHR-AUH Etihad A380
19 juni - AUH-PEK Etihad A330

21 juni - PEK-AUH Etihad A330
21 juni - AUH-LHR Etihad A380
21 juni - LHR-ARN SAS

Men hur kan jag boka?
Jag testa via Etihad´s site med "Multiple destinations" men efter att ha valt ARN på utresan så ville den inte hitta LHR som destination på sträcka 1. Är det ringa in som gäller?
 

Dr. Miles

Expert
Detta var ju spännande!

Jag hittade platser i W-klass enligt följande på ITA Matrix:
18 juni - ARN-LHR SAS
18 juni - LHR-AUH Etihad A380
19 juni - AUH-PEK Etihad A330

21 juni - PEK-AUH Etihad A330
21 juni - AUH-LHR Etihad A380
21 juni - LHR-ARN SAS

Men hur kan jag boka?
Jag testa via Etihad´s site med "Multiple destinations" men efter att ha valt ARN på utresan så ville den inte hitta LHR som destination på sträcka 1. Är det ringa in som gäller?
Ringa till Etihad Airways eller boka via någon resebyrå.
Det går inte boka på deras webbsida när du vill specificera deras gateway city i Europa.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror du eventuellt kan komma runt det genom att söka ARN-AUH på ett segment och AUH-PEK på ett segment och hoppas på att LHR dyker upp som alterantiv på första sträckan. Etihad har inte trafikrättigheter mellan Stockholm och London så där kommer du aldrig få träff i en multicitybokning.
 
Jag tror du eventuellt kan komma runt det genom att söka ARN-AUH på ett segment och AUH-PEK på ett segment och hoppas på att LHR dyker upp som alterantiv på första sträckan. Etihad har inte trafikrättigheter mellan Stockholm och London så där kommer du aldrig få träff i en multicitybokning.

Tack, jag testade det igår utan att detta lyckades. Blir telefon, om det blir bokning :)
- Det finns ju så många olika dealer där ute, så jag har svårt att välja. Sitter samtidigt och väntar på en Star Alliance deal för sommaren, så att det ramlar inte lite fler EB-poäng :)
 

Dr. Miles

Expert
Tack, jag testade det igår utan att detta lyckades. Blir telefon, om det blir bokning :)
- Det finns ju så många olika dealer där ute, så jag har svårt att välja. Sitter samtidigt och väntar på en Star Alliance deal för sommaren, så att det ramlar inte lite fler EB-poäng :)
Om din destination är Beijing och du är ute efter SAS EuroBonus poäng, finns det LOT:s deal till Beijing för ca 11.800 SEK inkl. skatter.
[Business class] Stockholm-Beijing T/R, LOT, 11.800 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Resan bör ge ca 20.000 statuspoäng till SAS EuroBonus.
 
Toppen