Senaste nytt

[Business class] Frankfurt/München-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.470 EUR inkl. skatter

agehall

Medlem
Ja, du söker på utresa under fel period. Du har sökt efter resor med utresa idag och det gäller inte för den där fare:n. Den gäller jul-aug och söker man där så får man inte upp den.

Frågan är om den där farebasis:en är helt trasig i GDS eller om det är ExpertFlyer som är förvirrad.
 

Flying Finn

Medlem
@agehall Jag hade sökt med Show Fares for All Travel Dates, vilket borde ge alla fares, oberoende datum, som finns i GDS? Söker huvudsakligen så, i fall jag söker idéer till MRs. Då är inte datumet så viktigt för mig.

Myskofel, men för min del inget kritiskt.
 

agehall

Medlem
@agehall Jag hade sökt med Show Fares for All Travel Dates, vilket borde ge alla fares, oberoende datum, som finns i GDS? Söker huvudsakligen så, i fall jag söker idéer till MRs. Då är inte datumet så viktigt för mig.
Det gör jag också normalt sett. Trodde precis som du att den ger alla fares, men tydligen inte. Är även lite förvånad över att man verkar få R/T fares med bara ett datum - normalt sett brukar väl ExpertFlyer bara ge O/W-fares om man inte anger datum för både ut- och hemresa?

Men, jag misstänker att denna fare är trasig. Tänk dig att den i något fält säger att den är giltig typ idag men i fare rules och i fälten som används för validering så är den bara giltig i sommar. Då skulle jag kunna tänka mig att man kan söka fram den om man söker på dagens datum men inte ett datum i framtiden.
 
Riktigt irriterande att man var på resande fot igår och missade denna dealen! Ska iväg en sväng på semester då denna hade ju suttit fint :)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag får fram faren i listan när jag söker nu. Däremot kan jag inte få fram reglerna så något knas är det med den.
 

toer00

Medlem
Sommarens semester 24 juli - 11 aug, inbokad med SK/UA via LAX till OGG/KOA/NYC dock för ca 27 lax/pers.
Men då bokningen inte är biljetterad så kan man ju alltid ändra/boka nytt...
Så om ni hittar dealen igen och den då är reparerad, posta gärna en blänkare i forumet.
Finns tydligen lite deg att tjäna på denna eller motsv. deal :)
 
Toppen