Senaste nytt

[Business class] Frankfurt/München-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.470 EUR inkl. skatter

nota bene

Medlem
Okej, det finns också en regel på +25%? Det var nytt för mig. :) Nå men man lär sig någonting nytt med varje deal. Ska själv pröva på nytt också. Skulle faktiskt då kunna boka en resa till 2017 med faren.
Kan prissätta MUC-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL t/r för €1631 på faren. Går väl upp lite p.g.a. olika departure taxes och sådant.
 

agehall

Medlem
Hur många tp får man ihop på en sån här?
1360TP.

Jo, enligt fare rules så finns ju t.o.m. SK och prissatte snabbt med LH till LON, men MPM är AY:s problem med FRA och MUC. HEL är för långt till nordost på vägen till Nordamerika från Tyskland.

Nej. Lyssna på vad vi säger. MPM räcker till FRA-HEL-LHR-JFK-PHX-HNL.

Okej, det finns också en regel på +25%? Det var nytt för mig. :) Nå men man lär sig någonting nytt med varje deal. Ska själv pröva på nytt också. Skulle faktiskt då kunna boka en resa till 2017 med faren.

Ja. Du kan sträcka ut MPM i steg om 5% upp till 25%. Och nej, du kan inte boka en resa för 2017 med denna fare.
 

nota bene

Medlem
@nota bene Okej, så det är frågan om strafftillägg till priset egentligen.
Ja, men det är ganska förmånligt pris på TP, och kan leda till skönare tider/rutter.

Har precis byggt ihop en resa 12JUL-19JUL som jag förhoppningsvis kan få biljetterad. Dock verkade jag behöva AA-nummer för att kunna få med BA1 på vägen ut. Lite sämre med Avios alltså... (och inga UUA).

Det blir väl 1340 TP på min variant. Möjligen går det att få till 40 TP till med MUC-HEL-LHR-MAN-PHL men tror att det blir ett för mycket byte då i Europa enligt rules.
 

nota bene

Medlem
Det ska det inte vara. Kan enkelt prissätta på ITA Matrix.
OK, då är väl 1380 TP max på denna fare.

Dock passar inte rutten mig eftersom jag vill åka BA1 på vägen ut (gör att man ej får övernattning i NYC utan PHX istället). Hade kunnat flyga den på vägen hem, men orkar inte söka om allt nu. Väntar på biljettering av min resebyrå...

@Dr. Miles Det har inget med TP att göra. Vill åka den rutten eftersom jag 1. ändå tar jobbmöte i LON (så är i centrala LON) 2. Preclearance är smidigt och mycket trevligare med ny ESTA OCH pass [så maskiner på JFK är ej tänkbara]. Dessutom gör pre-clearance att kortare connection på JFK tillåts. Annars är det svårt att hinna med AA321 JFK-PHX samma dag som man åker från LON.
 
Toppen