Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles har du något förslag på routing till Auckland där ANA flighter ingår?
ANA flyger inte till Nya Zeeland så närmaste du kommer fram är Sydney.
Men du behöver inte att betala bränsletillägg på Air New Zealand flight heller så det går bra att kombinera med dem också.

Screenshot20161210 01 AZ.png



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Thornado

Medlem
Någon på FT som säger att de hittat FLR-FCO-ICN-AKL-RAR-AKL-LAX-LHR-DUS 5-12 september... Lagom rutt och det är bättre datum, men givetvis lyckas jag inte få upp det någonstans.

Oh, well... Nu får de döda detta innan jag snart gör något dumt.
 

Thornado

Medlem
Nu får de döda detta innan jag snart gör något dumt.

För sent...
Resa från FLR | Expedia

Råkade boka FLR-FCO-ICN-NRT-AKL-RAR-AKL-SIN-DUS 5-12 sep för 9054 SEK. Inte fullt så billigt som en del andra priser jag sett, men får ändå anses vara "helt OK".
Någon som är sugen på att hänga med på en tripp till Söderhavet i september? :)

Jag räknar ju dock med att den kommer att bli avbokad, men kul att ge det ett försök iaf.

Edit: FLR-FCO-ICN med AZ och resten med Star Alliance, så borde ge en hel del poäng till Eurobonus.
 

Thornado

Medlem
Edit: FLR-FCO-ICN med AZ och resten med Star Alliance, så borde ge en hel del poäng till Eurobonus.

Såvitt jag kan se från poängtabellerna så ger alla bokningsklasser i Business hos Asiana/ANA/Air New Zealand/Singapore 200% (två flighter som har Lufthansa-flightnummer så kan inte veta exakt vilken bokningsklass jag har där), så borde isf ge drygt 43k poäng till EB, plus litegrann till mitt MilleMiglia.
 

nissefalk

Medlem
Jag kunde inte motstå heller, ingen tok resa, Sydney i 4 dagar och hem igen, det är ju flyga man vill göra....

Blir nya erfarenheter på denna tripp Alitalia, Etihad 380 och 2 legs med ANA på en 787-8

Har fått 2 olika PNR en hos Alitalia och en hos ANA, har lagt in mitt Eurobonus nummer på huvud bokningen och direkt hos ANA,

Kommer jag få några poäng på Eurobonus på Etihad flyget som har ett Alitalia flight nummer, alternativt vad tror ni om att lägga in mitt Alitalia flyg nummer på Alitalia bokningen och sedan innan återresa se till att Eurobonus nummer ligger kvar på ANA bokningen
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Jag kunde inte motstå heller, ingen tok resa, Sydney i 4 dagar och hem igen,

Jag gillar att "till Sydney i 4 dagar och sen hem" faller under kategorin "ingen tokresa" här. Jag sitter just och funderar på hur man ska våga berätta för folk att man drar till Cook-öarna några dagar utan att bli idiotförklarad (mer än man redan är). Inser dock just nu att jag faktiskt är där hela 6 dygn, så man kanske skulle ha lagt in en stopover på ett dygn i ICN på vägen dit. Oh, well.

Hursomhelst så är det lika bra att vänta på eventuell (trolig) avbokning innan man börjar planera alltför mycket.
 

palmen

Moderator
Jag gillar att "till Sydney i 4 dagar och sen hem" faller under kategorin "ingen tokresa" här. Jag sitter just och funderar på hur man ska våga berätta för folk att man drar till Cook-öarna några dagar utan att bli idiotförklarad (mer än man redan är). Inser dock just nu att jag faktiskt är där hela 6 dygn, så man kanske skulle ha lagt in en stopover på ett dygn i ICN på vägen dit. Oh, well.

Hursomhelst så är det lika bra att vänta på eventuell (trolig) avbokning innan man börjar planera alltför mycket.
Helt skadat bra deal om man räknar poäng per krona...
 
Toppen