Senaste nytt

[Business class] Dublin-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 970 EUR inkl. skatter

Joggi

Medlem
Så nu var denna deal bokad och klar. DUB-EWR-HNL-EWR-DUB, ut den 31/8 och hem 12/9. Blir perfekt med en halvdag i NY på vägen dit och på lay-overn på hemvägen kan man åka iväg och shoppa det sista :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Får hoppas platserna blir bra, har nämligen mestadels valt de samma! :). Finns det någon nackdel att sitta på första raden?

Enligt recensioner på Seat Guru så har första raden dels mer plats plus extra utrymme att lägga grejer i. Dock var A/B-platserna på nåt av flygen sämre av nån anledning så jag valde K/L (eller E/F) på andra sidan (samt 3 A/B när fönsterplatserna längst fram på högersidan inte fanns tillgängliga). Nån nackdel förutom närheten till galleyt och eventuellt slamrande från cabin crew på nattflyg kan jag inte tänka mig. Sen riskerar man väl inte heller att nån maträtt tar slut när man sitter längst fram.
 

Vaniljvodka

Medlem
När jag söker priser på Uniteds svensk sida från början visar den rätt summa efter jag har valt sista segmentet. Jag har inte gått vidare till betalning dock.

Jo, så var det för mig också. Och efter att du förklarade detta för mig i en av de andra Star Alliance-trådarna med denna deal så ignorerade jag bara de pris som dök för de olika segmenten och såg till att det sista hade rätt pris. Vid betalning så var det sedan inga som helst problem.
 

Dr. Miles

Expert
Om någon tänker att boka denna deal med utresa runt i slutet av november och hemresa i december eller i januari, jag vill att ni har det i åtanke att resa till/från flygplatser norra Nordamerika kan ställa till om ni har två separata biljetter till/från Dublin.
http://www.businessclass.se/forum/threads/hjälp-inställt-flyg-från-jfk-vad-göra.22403/

Ett sätt är att boka resa till/från Dublin i SAS Plus, då det går att boka om/av gratis.
Andra alternativet är att boka som två enkelvägs bonusresor. Visseligen behöver man att betala 20% mer poäng men det går att ändra bokningen fram till 24 timmar före avresa.
EuroBonus award rules & service fee - SAS
 

SFC

Medlem
Bokat DUB-IAD-EWR-HNL-IAH-EWR-DUB i april för 12508kr :)
HNL-IAH är tyvärr med 777-200 Hawaii-konfiguration, men det var det enda som funkade på de datum jag måste åka hem.

Strulade ordentligt med att inte bokningen biljetterades som den skulle, eftersom min "billing adress" är i Sverige, inte första gången det händer med United. Tre långa telefonsamtal senare är nu allt som det ska, 36 timmar efter att bokningen gjordes!
 
Last edited:

palmen

Moderator
Bokat DUB-EWR-HNL-IAH-EWR-DUB i april för 12508kr :)
HNL-IAH är tyvärr med 777-200 Hawaii-konfiguration, men det var det enda som funkade på de datum jag måste åka hem.

Strulade ordentligt med att inte bokningen biljetterades som den skulle, eftersom min "billing adress" är i Sverige, inte första gången det händer med United. Tre långa telefonsamtal senare är nu allt som det ska, 36 timmar efter att bokningen gjordes!
Vart tog SFO vägen i bokningen? ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Om någon tänker att boka denna deal med utresa runt i slutet av november och hemresa i december eller i januari, jag vill att ni har det i åtanke att resa till/från flygplatser norra Nordamerika kan ställa till om ni har två separata biljetter till/från Dublin.
http://www.businessclass.se/forum/threads/hjälp-inställt-flyg-från-jfk-vad-göra.22403/

Ett sätt är att boka resa till/från Dublin i SAS Plus, då det går att boka om/av gratis.
Andra alternativet är att boka som två enkelvägs bonusresor. Visseligen behöver man att betala 20% mer poäng men det går att ändra bokningen fram till 24 timmar före avresa.
EuroBonus award rules & service fee - SAS

Jag Bokade via London Heathrow (förvisso med oneworld) som ju också kan ställa till det med anslutningar, i synnerhet så här års. Det är alltid bra att ha i åtanke att så här års är det struligt med flyg om vädrets makter inte är snälla.

Att flyga över amerikanska östkusten är ofta att föredra även om man förlorar poäng (om det nu är Hawaii man vill till ocinte bara flya omkring ;))
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-02-28

Star Alliance JV har laddat upp liknande priser igen.
Köpa senast: 2015-MAR-10.

[Business class] Dublin-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 1.100 EUR inkl. skatter

DUB-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCZIEW
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 285 EUR, totalt från ca 1.100 EUR (ca 10.300 SEK) inkl. skatter.
  • Boston: 811 EUR
  • New York: 817 EUR
  • Miami: 867 EUR
  • Los Angeles: 1.019 EUR
  • Chicago: 1.039 EUR
  • Toronto: 1.099 EUR
  • Denver: 1.106 EUR
  • San Francisco: 1.106 EUR
  • Hawaii: 1.106 EUR
  • Vancouver: 1.261 EUR
  • Washington: 1.291 EUR
Förköpskrav: 14 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: 2015-MAR-10
Gäller för utresa:
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-12
  • mellan 2015-JUL-15 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-22 och 2015-NOV-30
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
Stopover: Nej
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Dublin-(UA)-New York-(UA)-destinationer i Nordamerika

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen