Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

Homer

Medlem
Kollade på aa och det var samma pris. Dvs ruskigt billigt och nästan kriminellt att inte boka. Vad är att föredra? Ba dub - lhr - lax - hnl eller dub - ewr - lax - hnl med aa. Jag har baec gold så antar poängmässigt att Ba är bättre - men hur är skillnaden på själva resan?

Har diskuterats 3000ggr redan, från DFW eller ORD får du den här kabinen
[Business class] Stockholm/Göteborg-Hawaii T/R, oneworld JV, 21.800 SEK inkl. skatter |
Från LAX/PHX kan du få den ibland men oftast är det vanliga Domestic First säten.
 

JensE

Medlem
Jag är lite sugen på att åka i perioden mellan 27 mars och 12 april.
Kanske skulle satsa på GGL iaf under 2015 :)
 

Homer

Medlem
ORIGINATING AREA 2
Nej, det är fri stopover antingen i Charlotte eller i Philadelphia, men det går att ta stopover i valfri AA destination (dock man måste följa MPM regel + transfersregel) mot avgift, 100 EUR per stop, upp till 2 stopover.

Jomen jag är snål så stopover som kostar pengar bortser jag ifrån ;)

Vad betyder det här, vilket är Area 1 som ger 2 stopover i Europa


ORIGINATING AREA 1 -
3 FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
1 IN PHL/CLT
2 IN EUROPE.
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar om jag inte såg att det finns en A-fare som kostar cirka 30000+skatter till Hawaii.

Nu läste jag frågan så ignorera svaret i det avseendet. Men det är ändå ett relativt bra pris för F hela vägen.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Vad betyder det här, vilket är Area 1 som ger 2 stopover i Europa

ORIGINATING AREA 1 -
3 FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
1 IN PHL/CLT
2 IN EUROPE.
Tyvärr detta gäller inte då denna fare är från Area 2 (Europa, Afrika).
Om priset hade varit från Area 1 (Nord-/Sydamerika), skulle du ha fått två gratis stopover i Europa.
 

Homer

Medlem
Varning för US Airways flightnummer, deras flighter har gett 70TPs i Business över Atlanten
enligt räknaren på Ba.com är det fortfarande så.

Å andra sidan ger (har gett?) inrikes USA ekonomi TPs för full flex, jag fick t.ex. 2x 20 för LAS-PHX-LAX
 

Senator

Moderator
Om det går att fixa, så flyger väl BA till PHL så där kan köra stopover och ta sig till alla möjliga ställen. Varnar för US Airways Envoy.. Sämsta produkten jag har testat...
 
Toppen