Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

AABack2ARN

Medlem
Hmm, det har du rätt i. Enligt ExpertFlyer är base fare €931 t/r för bägge biljetterna. Och att det blir högre tillägg att flyga via HEL kan jag tänka mig, men det borde inte reflekteras på base fare (om det inte är MPM-tillägg vill säga).

Också lite nördigt intressant att flygtiden med ett något långsammare plan på en längre sträcka är kortare än ett större flygplan på en kortare sträcka även om förvisso medvinden borde göra en del på den sträckan: DUB-HEL 3h0min, HEL-LHR 3h05min ;)

För övrigt känns den omvägen ganska rejäl jämfört med att flyga DUB-LHR direkt...
 

WTP

Medlem
Novisfråga: säg att man bokar DUB-LHR-HNL men skippar DUB-LHR och boardar på LHR, inte möjligt eller?
(har känsla att jag kommer ångra detta :rolleyes:)
 
Last edited:

mash

Medlem
Jag hittar även liknande priser med star alliance. Matchar dom oneworld-kampanjen kanske?
staralliance.png
 

Dr. Miles

Expert
Är det samma kriterier för dealen från Star Alliance gällande stopover, rese datum osv?
Star Alliance JV:s fare (PLNCZIEW) från Irland tillåter inte heller stopover.
Jag vet inte om jag har missat eller ej, men det ser ut som Skyteam JV inte har någon matchande fare.
American Airlines (ej oneworld JV) fare (ILWEO4WA) tillåter en stopover per riktning mot avgift 100 EUR per stop eller en fri stopover antingen i Philedelphia eller i Charlotte (en gång per resa), men du måste välja American Ailrines (AA) eller US Airways (US) opererade flygningar och max två byte per riktning.
Vill du ha stopover, är det bättre att välja Star Alliance JV fare från Köpenhamn.
http://www.businessclass.se/forum/t...tar-alliance-jv-6-700-dkk-inkl-skatter.14810/
 

nota bene

Medlem
Kort fråga innan jag ringer och bokar. I november hittar jag flighter som t.ex. US 693 och US676 som råkar passa mina behov. Dessa har dock F9A0P0 SAMTLIGA dagar. (så bör inte vara så att jag har 'otur' med mitt urval). Innebär det att jag inte kan boka dessa? Eller bokas jag i F-klass hos US?


edit: Har letat lite till och det finns 26/11, men 27-30/11 finns nada i tillgänglighet HNL-PHX-JFK i något annat än F-bokningsklass. Tyder på att de nollat ut de andra klasserna över helgen av någon anledning.

edit2: Och klok som man är så här dags inser jag att det nog är 330 dagar som spökar. Man får väl hålla sig någon dag och sedan be att I-klass på LCY-JFK finns kvar. (I1 och I2 på de flighter jag vill ha...)
 
Last edited:
Toppen