Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

doc

Medlem
November? men tänk om det kommer en Aviosbooster i september som sammanfaller med en rea med liknade priser :p
Jo, men priset lär ju knappast vara lika bra om man bokar i september. November är enda tiden jag skulle ha möjlighet att åka om det ska bli 2015.
 

Dr. Miles

Expert
Om någon vill boka denna fare (eller andra fare från icke nordisk avreseort), kan det vara värt att kontakta flygbolaget (alternativt resebyrån) och be dem att boka 1) resa mellan din avreseort (t ex Stockholm, Köpenhamn, Göteborg) och Dublin t/r och 2) Dublin - din destination t/r som en bokning.
Då ditt kreditkortsförsäkring bör gälla för att resan börjar från Norden.

T ex reseförsäkringsvillkor av British Airways Visa kort
EnterCard skrev:
2.2 Resor som omfattas
.
.
För att försäkringen ska gälla för resa till land utanför Norden skall resan påbörjas med utresa från Norden och
ske med biljett som till mer än hälften har betalats med kortet.

http://www.entercard.se/Documents/villkor/Villlkor_kortforsakring_Folksam_BA.pdf
 

doc

Medlem
Har för mig att AA brukar nämna 330 dagar så jag antar att det är när platserna släpps.
Okej, men man har ju en månad på sig att söka och fundera. Får ta det lite lugnt då. Undrade mest om det var något fel på min ITA Matrix-sökning, men eftersom det fungerade om jag ändrade till de tidigare datumen, så verkar detta vara det mest troliga.
 

Homer

Medlem
Är det verkligen möjligt? Säger inte reglerna att det är utresan som styr medan hemresan måste vara inom biljettens giltighet?

Jag är ingen expert, jag gjorde en snabbkoll och nog ser det ut som det ska gå.
IL28SALE ut och ILWEO4WA tillbaka

Blanda.jpg

Blanda 2.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Det fallet fungerar eftersom utresan är inom datumintervallet för IL28SALE. Att hemresan väljs med ILWEO4WA är troligen ett resultat av att det är en lägre fare. Den hade likväl kunnat vara IL28SALE, men då hde den blivit lite dyrare.

Kan du trixa ihop en resa där utresan kombineras ihop med en IL28SALE på hemresan? Exempelvis utresa i mitten av mars och hemresa runt 1 april?
 

Homer

Medlem
Det fallet fungerar eftersom utresan är inom datumintervallet för IL28SALE. Att hemresan väljs med ILWEO4WA är troligen ett resultat av att det är en lägre fare. Den hade likväl kunnat vara IL28SALE, men då hde den blivit lite dyrare.

Nej, jag sökte specifikt på IL28SALE via HEL ut och ILWEO4WA tillbaka utan övriga parametrar.
Det är ju samma datumintervall i båda fallen, det som skiljer är:
IL28SALE
Tillåter inte stopp men 4 transfer (2 i Europa 2 i USA)

ILWEO4WA
Tillåter stopp men bara 2 transfer sammanlagt.
 
Toppen