Senaste nytt

[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.920 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Jomen jag är snål så stopover som kostar pengar bortser jag ifrån ;)
Är du nöjd då? (bortsett från att flygning mellan Los Angeles och New York bokas i Business class)
Screenshot20141219_5.png


Problemet är att alla flygningar måste bokas som AA flightnummer och bara två byte per riktning är tillåtna.
 

Homer

Medlem
Men, men, men och men igen, på det här låter det som att det inte går att flyga via HEL eller ens via LHR.
IL28sale tillåter ju 2 transfer i Europa och 2 i USA, här verkar det handla om 2 totalt och bara i Nordamerika?

Category 9: Transfer restrictions
2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
ONLINE ON THE PRIMARY CARRIER
FREE IN NORTH AMERICA IN EACH DIRECTION
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.
 

trekker

Medlem
Om du köper som två separata biljetter, har du ingen rättighet att bli om bokad ifall du missar din flight från Dublin.
Däremot om du bokar dem som en bokning, flygbolaget tar hand om dig, MEN du behöver att betala UK APD om du kopplar båda biljetter med avreseort i Storbritannien.
Flyger man in till DUB dagen innan och resan startar pa kvallen borde man val vara i princip saker?
 

trekker

Medlem
Om det bokas som en biljett och bytet i Dublin är inom 24 timmar vid utresan, behöver du fortfarande att betala UK APD för hela vägen till Hawaii.
Hur ska jag gora for att fa allt pa en biljett och fortfarande betala det billiga priset fran DUB? Basta alternativet en novis som jag kan se ar att flyga over med air lingus dagen innan pa en helt separat biljett.
 

doc

Medlem
Jag är lite sugen måste jag erkänna, men jag hittar inte priset om jag söker i november, trots att det skulle finnas för utresa efter 22 november enligt första inlägget från @Dr. Miles. Lyckas någon annan hitta priset i november?
 

Dr. Miles

Expert
Jag är lite sugen måste jag erkänna, men jag hittar inte priset om jag söker i november, trots att det skulle finnas för utresa efter 22 november enligt första inlägget från @Dr. Miles. Lyckas någon annan hitta priset i november?
Olika flygbolag släpper platser olika tider, 364, 355, 335, 330 osv och det blir följaktligen bokningsbar efter dessa datum.
Det kan vara så att American Airlines och British Airways släpper 11 månader före avresa och 22 nov är för tidigt.
 
  • Gilla
Reactions: doc
Toppen