Senaste nytt

[Business class] Colombo-Sao Paulo T/R, Etihad Airways, 15.400 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Året runt deal från Sri Lanka.
Det går att boka på Etihad Airways webbsida.

[Business class] Colombo-Sao Paulo T/R, Etihad Airways, 15.400 SEK inkl. skatter

CMB-GRU T/R
Flygbolag: Etihad Airways EY)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: W
Fare basis: WRTLK
Pris: 281.695 LKR + skatter ca 26.600 LKR och uppåt, totalt ca 15.400 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: Obegränsad stopover
HIP Check: Nej
Barnrabatt: 15% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 100 USD
Ändring: Ja, mot 75 USD per gång
Routing Colombo-(EY)-Abu Dhabi-(EY)-Sao Paulo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Etihad Airways Pearl Business Class:
Etihad Airways Pearl Business class.jpg
(Foto: Etihad Airways Media Centre)

Business class passagerare kan använda Etihad Chauffeur service. Tjänsten finns i Sao Paulo men inte i Colombo.

De erbjuder gratis övernattning (endast första natten för Business class passagerare) i Abu Dhabi. Jag vet dock ej om det går att använda när man inte har stopover.
Premium Stopovers - A fantastic opportunity to experience our inspired services

Poängintjäning:
Etihad Airways W klass ger:
 

Dr. Miles

Expert
Det som är intressant är att en fare som heter First Suite Saver kostar lika mycket enligt Etihad Airways webbsida. (Det står Pearl Business under texten First Suite Saver som gör en ännu förvirrad)
När man klickar på Fare rules får man samma fare basis (WRTLK) som den här dealen.
Jag undrar om man kan åka i First class? :confused:

Screenshot20130801_1.png

308.289 LKR = ca 15.400 SEK

För er information, det finns First class ombord på Airbus A340-500 som används EY190/191 mellan Abu Dhabi-Sao Paulo.
 
Grym deal Dr Miles.
Rent spontant så borde det vara i first man blir seatad. När jag gjorde en provbokning och sökte på first class så fick jag upp detta pris som alternativ. Det fanns även dyrare first class biljetter (First Suite Freedom).
 
Jag hittar ingen tillgång till GRU efter 26 Oktober.
Förmodar att det blir suites man hamnar i på AUH-GRU-AUH och då givetvis business på CMB-AUH-CMB.

Bra pris är det.
Ger cirka 24.000 poäng till AAdvantage.
 
Last edited:

finhub

Ny medlem
Det är ju möjligt att boka också efter den 26 Oktober om man väljer multi-city booking.
På väg till GRU måste du övernatta i Abu Dhabi.

Men det är giltigt bara på Pearl business.
Fare code: WRTLKI
 
Toppen