Senaste nytt

Business class check-in med Eurobonus Silver?

vicce

Medlem
Du kan även prova lufthansas hemsida för att lägga in EB nummer.

Visst har ni bokat hela resan till usa med samma boknignsnummer hel vägen? Antar att det inte är elektroniska biljetter utfärdade av sas ni har då? (sas börjar med 117)

Gick inte att lägga in via Lufthansas hemsida heller. Både den och LOTs säger att de inte hittar bokningsnumret, men går jag in på Turkish så får jag fram bokningen, men kan inte lägga in EB nummer...

Angående bokningen till USA så är hela resan T/R bokad på samma bokningsnummer, men jag hittar inget som börjar med 117 på biljetterna, det är mest en bokstavs och sifferkombination (likt YER87R).
 

Senator

Moderator
Om du menar resan med TK så börjar ETKT med 235.

Resan till USA har en blandning av bokstäver och siffror i bokningsnumret samt reservation number.

Biljettnummer är från "ticketing carrier" som är den flygbolag man köper biljetten av. Jag gissar att när en resbyrå ställer ut biljett, styrs detta av principen av vilket bolags pris (fare basis) man väljer som blir "Ticket stock" val.

SAS har 117
American har coola 001
United har väl 005
Lufthansa har 220
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag är EBS och flyger Arlanda-Manchester med åtta vänner i slutet av september. Då det är en tidig morgonflight en torsdag vore det rätt skönt om vi kunde slippa den långa bag drop-kön. Kan tänka mig att ett par av oss kommer ha väskor att checka in, kan jag då ta med dom till business check-in trots att det endast är jag som är EBS och vi inte ligger på samma bokning?
 

nota bene

Medlem
Jag är EBS och flyger Arlanda-Manchester med åtta vänner i slutet av september. Då det är en tidig morgonflight en torsdag vore det rätt skönt om vi kunde slippa den långa bag drop-kön. Kan tänka mig att ett par av oss kommer ha väskor att checka in, kan jag då ta med dom till business check-in trots att det endast är jag som är EBS och vi inte ligger på samma bokning?

Formellt är det bara du. Ofta går det bra om det är en polare med, men om det är 8 som skall checka och en med status känns det som ett steg för långt :p

Räkna inte med det, men om ni bara blir 2-3 totalt finns det en hygglig chans att det går. Jag har lyckats* med en polare eller kollega flera gånger med både SAS och BA (antingen då en av oss haft status eller flugit C, alltid olika bokningar).

* snarare aldrig misslyckats på ett tiotal gånger de senaste åren, men flyger oftast inte i rusningstid och C/statusdiskar har det ofta ganska lugnt.
 

agehall

Medlem
1) Det kommer inte att vara superlång kö till bagdrop om ni åker med en tidig morgon flight.
2) 8 pers på ett silver kort är inte ens i närheten av OK.
 

Vaniljvodka

Medlem
1) Det kommer inte att vara superlång kö till bagdrop om ni åker med en tidig morgon flight.
2) 8 pers på ett silver kort är inte ens i närheten av OK.

1. Okej, jag åker iofs rätt ofta på just torsdagar och brukar då se en väldigt lång kö. Vår flight går 07.45. Vi får väl se hur det ser ut då helt enkelt.

2. Jag skrev: "Kan tänka mig att ett par av oss kommer ha väskor att checka in" - inte alla åtta. Troligtvis alltså jag och 1-2 pers till och är det kö till bagdrop så gör jag ett försök.
 
Toppen