Senaste nytt

[Business Class] Budapest - Toronto T/R 9900 SEK (Turkish Airlines)

Senator

Moderator
Sjukt billigt allmänt, konstigt att K används och inte J som billigaste. En väg i C 3 900kr :)


Fare Basis Airline Booking Class Trip Type Fare Cabin Effective Date Expiration Date Min / Max Stay Adv Purchase Req
CNOW TK C One-Way 3871(SEK) B
DNOW TK D One-Way 6394(SEK) B
KN2BX TK K Round-Trip 7072(SEK) B V / 12M
DNRT TK D Round-Trip 10658(SEK) B -- / 12M
CNRT TK C Round-Trip 15989(SEK) B -- / 12M
 

pep

Medlem
Jeg bookede igår og har netop fået betaling gennemført (pris: 1150 EUR). Tak Andreas (og andre)! Jeg håber på selskab fra BC.se :) for dette mini-mileage run. Ticket change: 100 euro (plus evt. tillæg til højere klasse hvis K ikke er available). Refund 200 EUR. Til orientering
 

Attachments

  • Reservation Toronto.png
    Reservation Toronto.png
    46,6 KB · Visningar: 468

Senator

Moderator
Turkish Airlines gjorde remapping av bokningsklasser någon gång nyår/våren och K klass skapades som Business Saver.

"J" är billigast från många andra marknader som t.ex. Sverige. T.ex. kostar ARN-BKK i "K" ca. 4 300kr mer t/r. Men det är jo bra för mig som M&M att BUD-YYZ är 200%.

Finns tyvärr ett par uppenbara nackdelen med denna deal:
Kräver hotell i IST både på ut/hemresan från vad jag kan se baserat på info i tråden
YYZ har väldigt dåligt med premium fares ut vidare till Nordamerika. T.ex. kostar NYC 6 500kr eller Västkust destinationer som LAX och SFO mer än resan dit.

Så för en resa till Toronto, lägger man till 2 nätter i IST + resa till BUD så vet jag inte hur detta ställer sig t.ex. en OW eller Star rea för 14 000kr till YYZ när man lägger till hotell och positioneringsflyg. Men alltid kul med bra deals :)

24 432 miles blir det med M&M. Ingen Exec Bonus med Turkish tyvärr..
 
Kräver hotell i IST både på ut/hemresan från vad jag kan se baserat på info i tråden

Inget hotell behövs på hemvägen. Jag har då hittat flertalet avgångar som bara har ett kortare stopp på cirka 2-3 timmar i Istanbul innan flyget till Budapest.

Att spendera 23.55 timmar i Istanbul innan avfärd till Toronto kan säkert vara trevligt för den som aldrig varit där. :)
 

Senator

Moderator
Inget hotell behövs på hemvägen. Jag har då hittat flertalet avgångar som bara har ett kortare stopp på cirka 2-3 timmar i Istanbul innan flyget till Budapest.

Att spendera 23.55 timmar i Istanbul innan avfärd till Toronto kan säkert vara trevligt för den som aldrig varit där. :)

du har rätt, hemresan kan man åka samma dag men jag gissar kommer kräva övernattning i BUD i stället... att ta sig från BUD till ARN/GOT/CPH efter man landar 19:15 på kvällen kommer nog vara rätt svårt. International till International MCT verkar vara 1:00t.

Det är en bra deal, men mindre attraktiv i mina ögon om man måste ha två positioneringsnätter på hotell för att använda den. Men absolut ett billigt sätt att se Konstantinopel i 23:55 :)
 

surrrr

Medlem
Datoene passer vel bra mot YYZ-ASIA deal på UA?

yyz-hkg-eco 890usd.png

Med tilslutningsflighter til BUD skulle det vel nesten gi EBG i et run totalt sett?
 
Toppen