Senaste nytt

[Business class] Budapest-Asien T/R, Egyptair, från 11.300 SEK inkl. skatter

E.K

Medlem
Jag fick allt leta en stund för att hitta det priset jag ville minnas från Köpenhamn i BLANDADE klasser.

Bokar man på Expedia 23 maj till Bangkok och hem 30 maj så får man priset 12.851:- SEK
Bokningsklass T mellan CPH-CAI och Z mellan CAI-BKK

Jag löste torkan i Cairo med att gå in i Taxfree:n och köpte en påse med kalla öl från kylen vid kassorna.
Samma sak gjorde jag när jag skulle på planet. Man hade ju rätt många timmar mellan flygen från Budapest.

Som billigast har jag flugit BUD-BKK för ca 8.000:- SEK

Som extra bonus vid en inställd flygning från BUD blev jag ombokad till Turkish Airlines och fick ett Första Klass säte på leasade Jet Airways planet.
 

E.K

Medlem
Det var absolut inga problem med det, men man måste ju trots allt sköta sig och vara lite diskret.

En av anledningarna till varför man har en kyl med öl i Taxfree butiken är just detta.
När man köper ölen frågar dom om man ska ha dom nu, eller ta med på planet så dom kan plombera den genomskinliga påsen.

Enda gången jag åkt med BUD-Dealen där bägge plan varit fullsmockade med folk var när jag åkte till Bangkok innan upproret i Kairo.
På hemvägen hade dom bytt till ett mindre plan eftersom det var i stort sett tomt.
Sedan dess har det aldrig varit fullt nån gång jag åkt i business med dom.
Efter upproret hade dom i ett par år 20% rabattkampanjer med jämna mellanrum för att fylla upp planen vilket gjorde en bra Deal till bättre!!

Jag brukar oftast läsa på så mycket som möjligt innan jag ger mig ut på ovanstående äventyr.
Är det tillräckligt många som skriver på nätet att det var OK med medhavd minibar så får man ju tro på det.

Jag åkte enbart för MILENS skull, samt priset och flexibiliteten på biljetten. (Guld status är en plåga, tro mig)
 

E.K

Medlem
Ja! Köpenhamns dealen från Expedia finns kvar med ekonomi på korta flyget och Business på det långa till Bangkok.
Sök avresa en måndag vill jag minnas samt hemresa på fredag.
Kan finnas nåt från Bryssel och Aten också. Alla flyg / deals med Egyptair Expres inblandat är döda p.g.a. avsaknaden av C kabin.
Enklast att gå in på Egypts hemsida och kolla vilka dagar dom flyger från europeiska destinationer och sen söka på dom specifika dagarna.
 

E.K

Medlem
Äntligen!! Efter några års frånvaro är den tillbaka.
Från och med 10 november börjar man flyga med A-220 från Budapest.

EGYPTAIR outlines A220 International network from Sep 2019 :: Routesonline

Hong Kong för under 10.000:- SEK med dagens växelkurs.
Bangkok 1.500 - 2.000:- dyrare trots att man åker samma plan och bara fortsätter.

Nedan ett exempel för den som saknar mil och vill komma tillbaka med vändande plan.

Skärmbild (43).png
 
Äntligen!! Efter några års frånvaro är den tillbaka.
Från och med 10 november börjar man flyga med A-220 från Budapest.

EGYPTAIR outlines A220 International network from Sep 2019 :: Routesonline

Hong Kong för under 10.000:- SEK med dagens växelkurs.
Bangkok 1.500 - 2.000:- dyrare trots att man åker samma plan och bara fortsätter.

Nedan ett exempel för den som saknar mil och vill komma tillbaka med vändande plan.

Visa bifogad bild 97212

Helt galen deal som tyvärr precis verkar ha försvunnit. Kollade imorse och då fanns den för 9127 kr från BUD-BKK . Ger cirka 20 000 Eurobonus poäng med vändande plan så ingen hotellkostnad. Kanske den bästa dealen jag sett även om produkten inte är magisk.
 

airborn

Medlem
funderar på mileage Run för att behålla min status

ni som flög detta. fick ni 9000 (CAI-BKK) + 2000 (BKK-HKG) dvs 11200 poäng eller 10000 som är om man flög rakt CAI-HKG?
 
Toppen