Senaste nytt

[Business class] Bryssel/Amsterdam-Sydney/Melbourne T/R, Finnair, 1.770 EUR inkl.

Dr. Miles

Expert
Nu! Tack Gnopps, dock tror jag April blir lite väl sent... hade gärna sett att Cathay var möjligt i January - Februari men det verkar tyvärr inte som det.
Det fungerar i alla fall att åka Cathay till det priset! (Det står att det är I-klass, se bild)

Välj gärna en flygning där det finns Cathay Pacifics senaste Business class stol.
3564d1321813720-img_6393.jpg

(Foto av Jacob)
 
Välj gärna en flygning där det finns Cathay Pacifics senaste Business class stol.
(Foto av Jacob)

Jo, det var min tanke och därför jag vill åka Cathay... :)

Kan du se om det finns några blackout datum eller liknande eftersom Cathay verkar omöjligt att få till rätt pris i Januari - Februari? Finns ju i April tydligen.

Edit: Såg din bild nu, det finns ju i Februari... (i alla fall i ITA)

Någon som lyckats prisa upp JAL för övrigt?
 
Last edited:
Problemet är Finnair har inte codeshare på Japan Airlines flygningar mellan Tokyo och Sydney. Vilket gör att det inte går att flyga med Japan Airlines med den här dealen. (man måste boka alla flygningar i AY flightnummer)

Man lär sig något nytt varje dag, det förklarar saken. :)

Det jag allra helst vill få ihop är:

AMS-HEL-HKG-SYD
SYD-SIN/stopover/-HEL-BRU/AMS

Till priset 1700€
I Januari eller Februari (dock ej 24-31 Januari)
Inga krav på att stanna i Sydney si och så länge, bara jag får 3-4 dagar i Singapore.

Guldstjärna till den som hittar lösningen. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Det jag allra helst vill få ihop är:

AMS-HEL-HKG-SYD
SYD-SIN/stopover/-HEL-BRU/AMS

Till priset 1700€
I Januari eller Februari (dock ej 24-31 Januari)
Inga krav på att stanna i Sydney si och så länge, bara jag får 3-4 dagar i Singapore.

Guldstjärna till den som hittar lösningen. ;)

Om det är viktigt för dig rekommenderar jag starkt att du söker det själv. Vi vill främja medveten resenär.
Du får leka med ITA Softwares webbsida. Där hittar du svaret ganska enkelt.

Sökningstips på ITA

utresa
hel hkg /f ay..ISA2NL2

hemresa
sin hel /f ay..ISA2NL2
 
Om det är viktigt för dig rekommenderar jag starkt att du söker det själv. Vi vill främja medveten resenär.
Du får leka med ITA Softwares webbsida. Där hittar du svaret ganska enkelt.

Sökningstips på ITA

utresa
hel hkg /f ay..ISA2NL2

hemresa
sin hel /f ay..ISA2NL2

Givetvis.. har dock suttit mellan 2-5 i natt och från 8 nu till 12.28 utan framgång.
Tack, ska pröva...
Även om det visar på ITA så prisar det inte upp rätt på Finnairs hemsida.. (dvs ITA visar tillgång) men på Finnairs sida är Cathay flygningen "låst".
 
Last edited:

palmen

Moderator
Detta kanske är något att utgå ifrån, visserligen bara 2 dygn i singapore men kanske går att mixtra lite mer?

Skärmklipp.JPG
 
Detta kanske är något att utgå ifrån, visserligen bara 2 dygn i singapore men kanske går att mixtra lite mer?

Visa bifogad bild 11536

Det där är helt klart nära perfekt..
Nu passar det inte förmodligen med avgångarna men 20-22 timmar i HKG hade varit en förbättring om möjligt.
50 timmar i Singapore räcker, bara jag får en hel shoppingdag vilket det absolut blir med ovan så är det inga problem.
Hade inte behövt så många dagar i Sydney heller, 1-2 dagar hade räckt.

Men det verkar ju gå att få någorlunda bra.

Fast kan inte låta bli att känna att man betalar 2500 SEK extra för mindre flexibilitet gällande stopover bara för att testa Cathay...
 
När man söker i ITA står det att det är Business (I), sen när man bokar på Finnair.com ändras det till Ekonomi klass.

Pratar alltså om Cathay, var väl någon som nämnde detta tidigare... (AHO tror jag).
Kanske inte är tekniskt möjligt att åka Cathay i Business på denna "fare" eller är det någon som lyckats boka på Finnairs hemsida, Cathay i Business och fått bekräftat att det är just det? För när jag läste igenom mailen nu ser jag att det är ändrat till Y-klass.
 

Gnopps

Medlem
När man söker i ITA står det att det är Business (I), sen när man bokar på Finnair.com ändras det till Ekonomi klass.

Pratar alltså om Cathay, var väl någon som nämnde detta tidigare... (AHO tror jag).
Kanske inte är tekniskt möjligt att åka Cathay i Business på denna "fare" eller är det någon som lyckats boka på Finnairs hemsida, Cathay i Business och fått bekräftat att det är just det? För när jag läste igenom mailen nu ser jag att det är ändrat till Y-klass.
Det är definitivt tekniskt möjligt att boka med Cathay, så länge som det finns plats. Jag har som sagt prissatt det utan problem. Vet inte hur det går på Finnairs hemsida, har du kollat andra bokningssidor?
 
Toppen