Senaste nytt

[Business class] Barcelona/Madrid-St Maarten-Paris, American Airlines, 1.170 EUR inkl. skatter

Joggi

Medlem
På 300 ER finns deras senaste businessprodukt om jag läst rätt här på forumet. Har aldrig testat själv men gjorde bokningen medvetet för att åka längsta flighterna med det planet. Vet ej hur de andra planens business ser ut? Finns säkert någon här dom vet detta bättre, är säkert bra på de andra med.
Ah, okej. Tack för svar!
 

Joggi

Medlem
Nu har jag också slagit till på denna deal! Däremot blev jag lite förvånad när jag fick min e-ticket confirmation att två av flighterna är i economy (bokningsklass Y): St Maarten-Miami och Miami-New York. I bokningsbekräftelsen stod det "Business Standard/Main Cabin" vilket jag tolkade som business men som blev economy. Var det en miss från min sida?
 

nissefalk

Medlem
Nu har jag också slagit till på denna deal! Däremot blev jag lite förvånad när jag fick min e-ticket confirmation att två av flighterna är i economy (bokningsklass Y): St Maarten-Miami och Miami-New York. I bokningsbekräftelsen stod det "Business Standard/Main Cabin" vilket jag tolkade som business men som blev economy. Var det en miss från min sida?

Finns ingen business cabin på MIA-SXM-MIA på deras 737-800 bara First och Economy så antar att de då bokar i Economy vad det ser ut, Main Cabin Extra är dock ok för en sådan kort flygning, bättre än BA inom i Europa i business (dvs hårdvaran)
 

Joggi

Medlem
Finns ingen business cabin på MIA-SXM-MIA på deras 737-800 bara First och Economy så antar att de då bokar i Economy vad det ser ut, Main Cabin Extra är dock ok för en sådan kort flygning, bättre än BA inom i Europa i business (dvs hårdvaran)
Ja, så verkar det vara. Vi hamnade i First på vägen till St Maarten och i Economy på vägen tillbaks. Inte hela världen eftersom det är relativt korta flighter men det tråkiga är väl att vi inte får lounge access...
 

Direktorn

Medlem
Har A 319 mellan MIA-SXM. Står business bokningsklass I på alla min flighter, även mellan SXM-JFK som flygs med B 757. Borde inte den sistnämda räknas som First? Har plats 1E?
 

Treo

Medlem
AA flyger med Business och Economy till karibiska öarna, men med samma kabin som First respektive Economy inom USA, så det är helt korrekt benämnt. (Krediterar man till BAEC får man alltså 40 TP även med AA flightnummer och inte 60).

Det som Joggi och Lillemannen har råkat ut för är tyvärr ganska vanligt med AA, man kan boka Business/First fare men hamnar i Main Cabin om det inte finns tillgänglighet i den högre kabinen(!)
Been there done that! :rolleyes: (har t.o.m. råkat ut får att ha bokat First TATL och ha blivit placerad i Economy, inte ens Business:mad:)

Mitt tips när ni nu har bokat är att skapa seat alert i Expert Flyer (eller bevaka platstillgång manuellt, regelbundet) och ringa AA när/om det kommer tillgänglighet. Inte sällan dyker det faktiskt upp!
För framtiden, dubbelkolla vilken cabin som anges vid bokning ...
 

lillemannen

Medlem
I vårat fall är det nog för vi är 6 personer på denna bokningen men jag valde självmant denna anslutningen.
Ser i EF att där är 6 stolar lediga skall prova och ringa att boka dessa.
 

Joggi

Medlem
AA flyger med Business och Economy till karibiska öarna, men med samma kabin som First respektive Economy inom USA, så det är helt korrekt benämnt. (Krediterar man till BAEC får man alltså 40 TP även med AA flightnummer och inte 60).

Det som Joggi och Lillemannen har råkat ut för är tyvärr ganska vanligt med AA, man kan boka Business/First fare men hamnar i Main Cabin om det inte finns tillgänglighet i den högre kabinen(!)
Been there done that! :rolleyes: (har t.o.m. råkat ut får att ha bokat First TATL och ha blivit placerad i Economy, inte ens Business:mad:)

Mitt tips när ni nu har bokat är att skapa seat alert i Expert Flyer (eller bevaka platstillgång manuellt, regelbundet) och ringa AA när/om det kommer tillgänglighet. Inte sällan dyker det faktiskt upp!
För framtiden, dubbelkolla vilken cabin som anges vid bokning ...
Lesson learned! :). Hur bevakar man platstillgång "manuell" (jag har inte expertflyer). Genom att gå in och kolla tillgänglighet på aktuell rutt på AA:s bokningssida och se om man får upp rätt kabin?
 
Toppen