[Business class] Barcelona-Hong Kong&Kina T/R, Singapore Airlines, 18.300 SEK inkl.

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 9 Mars 2012.

1. Biljetten till Beijing t/r ger över 38.000 SAS EuroBonus poäng.

[Business class] Barcelona-Hong Kong&Kina T/R, Singapore Airlines, 18.300 SEK inkl. skatter

BCN-PEK/PVG/CAN/XMN/CTU/HKG T/R
    Flygbolag: Singapore Airlines(SQ), SilkAir(MI)
    Kabinklass: Business
    Bokningsklass: D
    Fare basis: DP01ES
    Pris: 1.485 EUR + skatter ca 560 EUR, totalt ca 18.300 SEK inkl. skatter
    Min/Max stay: -- / 1 månad
    Stopover: 2 fria stopover i Singapore
    Köp senast: 2012-APR-30
    Gäller för utresa: mellan 2012-MAR-06 och 2012-JUN-30
    Blackout datum: mellan 2012-MAR-28 och 2012-APR-06
    Återbetalning: Ja, 100 USD
    Ändring: Ja, gratis
    Routing: Barcelona-(SQ)-Singapore-(SQ/MI)-Hong Kong/Beijing/Shanghai/Guangzhou/Xiamen/Chengdu

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Singapore Airlines Business class på deras Boeing B777-300ER/Airbus A380, Airbus A340
    Singapore Airlines Business class 77W 01.jpg Singapore Airlines Business class 77W 02.jpg
    (Foto av AHO)

Poängintjäning:
    Singapore Airlines D klass ger:

Last edited: 10 Augusti 2012
    4 personer gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kombinerat med en billig SWISS Business Saver till Barcelona, så har man nästan fått ihop tillräckligt med poäng för ett EBG kort :)

3. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur bokar man den här? Hittar bara samma resor för 3500+ euro på Singapore Airlines hemsida.
    Sen så verkar de flyga A330-300, B777-200 och B777-300 till och från PEK utöver 777-300ER, de kärrorna tycks ha nedanstående konfig i business:

Last edited: 9 Mars 2012
  4. Business class stolen på bilden ovan är utrustad på alla Singapore Airlines(SQ) A330 plan samt en del av Boeing B777-200 & B777-300 plan.

Mellan Barcelona och Singapore är opererad av Boeing B777-300ER(77W) och den har Business class stolarna som visas i mitt första inlägg.

5. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scratch that, det fanns en del för 2041 euro vilket stämmer överens med angiven fare condition. Däremot tycks tillgängligheten vara rätt begränsad, de flesta kombinationer jag hittar går för 3556 euro som standard, iallafall i maj/juni. Undrar om det går att boka någon av de billiga kombinationerna för att sedan ändra datumen till något av de dyra (inom datumramarna för bokningsvillkoren), då itinerary change enligt fare conditions listas som "Allowed - no charge"?

6. Du kan söka på ITA med följande kommand.

Departing from: BCN
    /f sq..DP01ES

Destination: PEK (för Beijing t ex)
    /f sq..DP01ES

Observera att priset gäller endast fram till sista juni.

7. Lysande AHO. En av de bättre deals du hittat. Hoppas att du inte är på topp nu utan bara i början på en stigande trend. +1 Jag bjuder på the..

8. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grym deal!

9. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack! Nu får man sätta sig ner och ta en funderare om huruvida man verkligen är så dekadent att man bokar denna resa över en helg för poängens skull...

1 person likes this.
  10. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, kul att jag inte är ensam om den tanken. Vågar inte berätta för frun bara, idiotstämpeln kommer nog fram då (igen)! Det är så mkt poäng så jag har svårt att släppa tanken...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!