Senaste nytt

[Business Class] - BA 2 för £2012, flera destinationer

Knucket

Medlem
Trodde dom körde den konfigurationen på JFK-LAX. Kan dock ha varit UA jag åkte med då. Minnet är inte alltid det bästa ;-)
 

Concorde

Founding Member
Ja det finns tre klass. Kolla Expertflyer för att vara säker. JFK-LAX flygs bl.a. av en 777 med tre klasser.
Bekräftar att man kan köpa till detta pris som ensam PAX.
 

AndyL

Medlem
Gaah,

Om följande routing gäller på LHR-LAS så vill jag väldigt gärna åka:

LHR-JFK CW 140 TP
JFK-LAS AA First 210 TP

(det blir ju bra mycket billigare än för någon dag sedan, och GULD på köpet ifall man har några TPs från tidigare :) )

Nyår i LAS någon? :)
 

AndyL

Medlem
Från vad jag läst till mig på FT så verkar det som om TATL+inrikes USA flyg bokas i 'I' class oavsett om det är 2-class flyg eller inte på inrikes USA. Detta betyder isf att man "bara" får 140TP istället för 210TP för bokningar gjorda på ba.com.

Någon som vet om detta stämmer ? Står ju ivf I-class ifall man provbokar.

Man kan dock boka samma flyg på aa.com men då är TATL flyget på AA flightnr men BA metal. Där får man A-class på inrikes USA flyget.

Någon som vet om TATL-flyget ger fulla miles(+50%) eller bara +25% (som partner tabellen säger på ba's hemsida) när man flyger på aa-biljett men ba metal om man krediterar till BAEC?

OCH! Hur är det med BA lounge access på LHR och JFK ifall man flyger på AA biljett men BA metal?
 
Last edited:
Toppen