Senaste nytt

[Business class] Aten-Los Angeles/San Francisco T/R, oneworld JV, 14.700 SEK inkl.

kristerj

Medlem
Jag är inte heller så bra på att räkna, men får man 210 TP för JFK-LAS på denna biljett i och med att den måste biljetteras med IB eller BA? Det är väl bara med AA nummer som man får 210 TP istället för 140?
 

Homer

Medlem
Jag räknar lika dåligt som kristerj för jag får det inte heller att gå ihop :confused:
Om det måste bokas som en biljett och i Business, hur ska man då få AA segmententen att vara i första klass
och med AA flightnummer :confused:

I exemplet nedan har du AA segmentet i Business klass I, denna klass ger inte 210TPs utan 140
(och ATH-LHR är ekonomi Y som bara ger 20TPs)

Det går om du hittar I klass plats på IB4600/4601.

Visa bifogad bild 14721

Sedan vet jag inte om man kan tjäna 210 TP per segment när man har bokat som IB flightnummer.
 

Senator

Moderator
Var det inte så att biljetten måste vara BA (125) eller Iberia (075) men att man kan boka AA flight nummer på 2-klass flygplan? Fare Basis äger IB men man kan biljettera som BA (125)?
 

Dr. Miles

Expert
Jag räknar lika dåligt som kristerj för jag får det inte heller att gå ihop :confused:
Om det måste bokas som en biljett och i Business, hur ska man då få AA segmententen att vara i första klass
och med AA flightnummer :confused:

Som Senator skrev, det går att boka USA inrikes med AA flightnummer och i First class förutsatt att man väljer flighten med tvåkabinskonfiguration.
(Jag valde mindre flighter på returen för att få i en skärmstorlek. Det går att boka likadant på hemvägen)

Screenshot20130320_3.jpg
 

Homer

Medlem
Som Senator skrev, det går att boka USA inrikes med AA flightnummer och i First class förutsatt att man väljer flighten med tvåkabinskonfiguration.
(Jag valde mindre flighter på returen för att få i en skärmstorlek. Det går att boka likadant på hemvägen)

Det var knepigt!
Men även i det här exemplet är ATH-LHR i Y
 

Homer

Medlem
Om lägger till kostnaden för att ta sig till ATH så blir det totalt inte dyrare än vad det normal kostar att flyga till LAX i Bizz.

Det enda som fattas är att det kommer en Avios booster :)
 

Dr. Miles

Expert
Var det inte så att biljetten måste vara BA (125) eller Iberia (075) men att man kan boka AA flight nummer på 2-klass flygplan? Fare Basis äger IB men man kan biljettera som BA (125)?

Jag misstänker att det var vanlig AA, BA & IB Joint Venture fare som publicerades i januari 2013.
BA och AA tog bort priset från databasen men inte IB. Fare basis heter I7SALE som användes även till den här dealen från Bryssel.
http://www.businessclass.se/deals/8...es-united-states-18-300-sek-inkl-skatter.html
 
Toppen