Senaste nytt

[Business class] Amsterdam-USA T/R, Star Alliance JV, från 1.100 EUR inkl. skatter

En av flighterna med Austrian som jag bokade via United blev det UA-flightnummer på, men inte dom andra. Den flighten vill Austrian inte låta mig välja säte på. Vad gjorde jag för fel?
 

SNIFF

Medlem
I det där fallet så blir det väl codeshare, finns det risk då att det blir någon annan klass än P-klass i det här fallet?
 

SNIFF

Medlem
I detta fall visste vi nog att det skulle bli P rakt igenom men rent generellt. Även om fare basis säger att det är denna klass som priset gäller på. Om det blir codeshare, skulle de kunna bli en annan klass? Exempelvis som ovan nu, UA på OS-metall.
 
I detta fall visste vi nog att det skulle bli P rakt igenom men rent generellt. Även om fare basis säger att det är denna klass som priset gäller på. Om det blir codeshare, skulle de kunna bli en annan klass? Exempelvis som ovan nu, UA på OS-metall.
Okej, men till nästa gång hur ska jag göra rätt? Platsreservationen löser jag genom att ringa United istället (orka i helgen), så det är inga problem
 

Dr. Miles

Expert
Vilket är vad alla borde göra imho.
Problemet är att United fortfarande debiterar bränsletillägget. De hamnar bara i baspriset när de presenterar priset.
Vilket gör att man behöver att betala bränsletillägget av United flight när man bokar bonusresor med andra flygbolags bonusprogram (som debiterar bränsletillägg generellt).

Det är skillnad från t ex Korean Air eller Cathay Pacific som inte debiterar bränsletillägget från början.
 

mha321

Medlem
I detta fall visste vi nog att det skulle bli P rakt igenom men rent generellt. Även om fare basis säger att det är denna klass som priset gäller på. Om det blir codeshare, skulle de kunna bli en annan klass? Exempelvis som ovan nu, UA på OS-metall.
Ja, det kan bli en annan klass. Däremot blir det oftast samma så länge det är inom joint-venture gruppen över Atlanten, men det är inget man ska ta för givet.
 
Toppen