Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Bangkok - Toronto med Ethiopian för ca 6500kr

Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?


@nih23 åker juli 2017
@Tobias V B 20 sept från BKK, från YYZ den 23 sept. 2017
@DanielKif 11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017
@Tonton åker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.
@wifferdille åker 2018
@Thornado åker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018
@nissefalk åker februari 2018

Jag åker den 4 oktober från BKK och från YYZ den 7 oktober!
 

wifferdille

Medlem
Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?


@nih23 åker juli 2017
@Tobias V B 20 sept från BKK, från YYZ den 23 sept. 2017
@DanielKif 11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017
@Tonton åker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.
@wifferdille åker 2018
@Thornado åker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018
@nissefalk åker februari 2018

Jag åker från Bangkok (BKK) den 31:a januari 2018 och tillbaka från Toronto (YYZ) den 3:e februari 2018.
 

Svante

Medlem
Vad jag vet är inte gula febern ett krav för att passera ADD, men jag skulle inte sätta min fot i Afrika utan att ha vaccinerat mig eftersom det kan ge problem.

Handlar inte om att passera ADD så som att du riskerar att INTE bli insläppt i Thailand. Det är Thailand som kräver det.
 

nissefalk

Medlem
Har försökt sammanställa våra bokningar i reseordning. Stämmer detta och har jag missat någon?

@nissefalk åker februari 2018

Jag åker ut från Bangkok den 14e Juni åter från Toronto den 15e Juni,

Måste kolla om mitt Gula febern certifikat fortfarande är giltigt, som nämnt tidigare så är det mycket riktigt så att man kanske inte blir insläppt i Thailand, när man anländer Bangkok från Afrika måste man stanna till vid en medical check där de kollar ditt gula febern intyg och stämplar ditt boarding pass med info till immigration att de kollat.
 

DanielKif

Medlem
Då är listan uppdaterad med mer tider som kommit in.

@nissefalk åker från 14:e juni, från YYZ den 15 juni 2017
@nih23 åker juli 2017
@Tobias V B 4 okt från BKK, från YYZ den 7 okt. 2017
@DanielKif 11 oktober från BKK och från YYZ den 14:e. 2017
@Tonton åker den 1 nov från BBK och från YYZ den 4 nov 2017.
@wifferdille åker den 31:a jan från BKK och från YYZ den 3:e feb 2018
@Thornado åker från BKK 4 feb, från YYZ den 10 feb 2018
 

agehall

Medlem
Handlar inte om att passera ADD så som att du riskerar att INTE bli insläppt i Thailand. Det är Thailand som kräver det.
Jag vet. Men jag är inte helt säker på att det faktiskt krävs om man bara gör transit i ADD. Men som jag skrev, jag hade personligen inte chansat. Det är ju inte speciellt svårt att fixa vaccinet och så slipper man alla problem.
 

Svante

Medlem
Jag vet. Men jag är inte helt säker på att det faktiskt krävs om man bara gör transit i ADD. Men som jag skrev, jag hade personligen inte chansat. Det är ju inte speciellt svårt att fixa vaccinet och så slipper man alla problem.

Men så är det för just denna resan då deras transit i ADD överstiger 12 timmar.
Thailand
Yellow Fever
Requirements: Required if traveling from a country with risk of YFV transmission and ≥9 months of age, including transit >12 hours in an airport located in a country with risk of YFV transmission.1(https://wwwnc.cdc.gov/travel/yellowbook/2014/chapter-3-infectious-diseases-related-to-travel/travel-vaccines-and-malaria-information-by-country#footnotes)



Health Information for Travelers to Thailand - Traveler view | Travelers' Health | CDC
Thailand Visa Information : List of countries which require International Health Certificate for Yellow Fever Vaccination. - Ministry of Foreign Affairs, Kingdom of Thailand
 
Toppen