Senaste nytt

Bus4you Göteborg-Oslo

Dr. Miles

Expert
När jag åkte mellan Butterworth och Singapore för många år sedan var det så att fick byta buss vid gränsen och det var annan buss som väntade på andra sidan. I så fall lika gärna att åka mellan Johor Bahru-Kuala Lumpur vv. och det blir säkert billigare för samma VIP buss.
 

David

Medlem
Skriv gärna en reserapport och berätta! Jag reser själv till SIN om någon månad och funderar på en avstickare till KUL några dagar. Visserligen ser jag att man kan flyga den korta sträckan, men man kanske ser mer av omgivningen genom bussfönstret?

Trevlig resa!

Tack! Om man räknar på total restid, hotell till hotell så vet jag inte ifall det tar så väldigt mycket längre tid med buss faktiskt. Det är ju t.ex. ganska långt till KLIA från city även om SIN ligger nära.

Det blir självklart ett reserapport, då får vi se hur det har gått. Jag verkligen emot att se lite omgivningar även om molntäcken också kan vara trevligt.
 

Jacob

Medlem
Tack! Om man räknar på total restid, hotell till hotell så vet jag inte ifall det tar så väldigt mycket längre tid med buss faktiskt. Det är ju t.ex. ganska långt till KLIA från city även om SIN ligger nära.

Det blir självklart ett reserapport, då får vi se hur det har gått. Jag verkligen emot att se lite omgivningar även om molntäcken också kan vara trevligt.
Här är ytterligare en person som ser fram emot en reserapport.

Du har helt rätt kring KLIA, tror det är 6 mil från KL ut till KLIA så det är närmare en timme att köra.

Jag har åkt buss från Singapore till Malacca som ligger söder om KL. Det är väl kanske inte en av de allra mest spännande bussfärderna man kan göra men visst ser man mer än om man flyger. Det mest sevärda på sträckan är väl Johor Bahru som är staden på andra sidan bron från Singapore.
 

Dr. Miles

Expert
WILLER EXPRESS nattbuss mellan Osaka och Tokyo har fiskbenkonfiguration. 1-1.
Det kostar från 8.900 JPY(ca 800 SEK).

WILLER EXPRESS 01.jpg
WILLER EXPRESS 02.jpg
WILLER EXPRESS 03.jpg
(Foto av WILLER EXPRESS)
 
Last edited:

David

Medlem
VIP Bussar i Malaysia:

Tänk vad en bra kamera kan göra... ;)

Skämt åtsido, åkte KUL-SIN i buss förra helgen och det var riktigt komfortabelt även det fanns en del övrigt att önska... reserapport på gång, men har lite mycket annat just nu.. får väl bli en av de där "jag-har-lång-tid-att-vänta-i-lounge-så-jag-skriver-en-rapport"-rapporterna. :)
 

Moco

Medlem
Häftigt med lyxbussarna i Japan! Har även hört att bussar i Brasilien kan vara riktigt bra.

Stämmer bra det. Finns oftast flera bolag att välja mellan på de stora linjerna, t.ex. São Paulo - Rio de Janeiro, som har riktigt bra komfort och service. Har inte sett seating som i det japanska exemplet, men det är fortfarande mycket hög klass liknande exemplet från Malaysia.

Vill minnas att Ybuss numera har en linje mellan Stockholm-Sundsvall (ev. ända till Umeå) som har ett liknande koncept. Vet dock inte hur bra det går. Sverige är ju ett land där resor ofta företas över långa sträckor, ändå återspeglas detta inte i viljan att varken erbjuda eller betala för en högre komfort.
 

Palazzi

Medlem
Skulle vara intressant att testa, men är fortsatt skeptisk till buss som koncept. Rest som idrottare över hela Europa med buss, och har få positiva minnen... Ibland var det riktigt bekväma säten, men det är ju av sin natur omöjligt att få färden smärtfri i ett fordon med hjul - serpentinvägar i Schweiz och grusvägar i Spanien är inte tänkta att erbjuda en god natts sömn.

Sen har ju åkt Swebus till Oslo. Där fick man såväl kombinationen skakig gång och säten där man inte fick plats... Jag tog det som fakirutbildning.

Ska försöka få in en resa med bus4you, men känner på mig att tåg o flyg kommer primeras även i fortsättningen
 

agehall

Medlem
bus4you utklassar SJ på alla sätt. Det är riktigt bra bussar och det går fort. Det är rätt långt ifrån vad de flesta bussar erbjuder, på ett bra sätt.
 
Toppen