Senaste nytt

Buggar i SAS App

Gweilo_2

Medlem
Kollade med SAS Internet Support som svarar följande på frågan om varför Star Alliance bokningar inte längre syns i appen:

"Det har skett en förändring i det globala bokningssystemet som de flesta större flygbolag använder sig av. Denna förändring gör att det inte längre går att få upp dessa bokningar i appen, men vi arbetar på en lösning. Jag kan dock i nuläget inte ge dig något datum för när det kommer att fungera igen."
 

skydiver

Medlem
SAS har ju tagit bort papperstidningarna vid gaten för ett tag sedan, och hänvisar ju till SAS App och det "News stand" som finns där i.
Men en bugg som jag hittat är att om inte telefonen har internetkontakt när appen startas så visas inte News stand-delen. Detta gör att om jag laddat ner tidningar vid gaten eller tidigare och sedan startar appen igen när jag är på planet så kan jag inte läsa mina tidningar. Problemet upptäcktes när appen kraschade (vilket den gör lite då och då!), och jag inte kunde få upp tidningen. Mycket frustrerande. Som tur var var planet på backen fortfarande och jag kunde snabbt aktivera 4G igen. Men man ska väl ändå inte behöva bryta säkerhetsföreskrifterna för att kunna läsa tidningen som SAS tillhandahåller om man varit duktig och laddat ner den i god tid innan flighten?
Fler som noterat detta problem? Jag ser det både på min iPad mini och min iPhone 5S. Båda med iOS 8.3.
 

MaBe

Medlem
Får ni upp bokningar på de andra bolagen i Star Alliance?
Det har inte fungerat sedan jag skrev i tråden för ett par månader sedan.
 

surfdude

Medlem
Någon mer än jag som har problem med SAS-appen efter senaste uppgraderingen (till version 2.7)?

QR-koden på boardingkortet i appen fungerade inte på ARN igår. Fick visa DC-kortet där min guldstatus finns med för att släppas igenom Fast Track och komma in i loungen. Problem även vid ombordstigningen och där berättade personalen att det varit strul sedan i fredags.

Den största besvikelsen var när jag inte kom igenom spärrarna in till den nya café-loungen på MMX nu ikväll. Vare sig elektroniskt boardingkort med QR-kod eller DC-kort fungerade :(
 

Sas-ebp

Medlem
Er det bare min app som laster sent og lukker seg 50/50 av gangene...?:):)
image.jpeg
 
Toppen