Senaste nytt

Buggar i SAS App

MaBe

Medlem
Det är kanske en dum fråga, men kan man lägga in en bokning som inte är gjord via Sas hemsida och som sker med ett annat bolag inom alliansen?
Jag har en bokning med LH som jag inte kan få in i appen och har tidigare haft problem när jag försökt in bokningar som inte innehåller en resa med Sas.
 

Ricci

Medlem
Det är kanske en dum fråga, men kan man lägga in en bokning som inte är gjord via Sas hemsida och som sker med ett annat bolag inom alliansen?
Jag har en bokning med LH som jag inte kan få in i appen och har tidigare haft problem när jag försökt in bokningar som inte innehåller en resa med Sas.
Om du har ditt Eurobonus nummer ifyllt på bokningen skall det fungera......
 

MaBe

Medlem
Om du har ditt Eurobonus nummer ifyllt på bokningen skall det fungera......

Mitt EBnummer ligger alltid inlagt eftersom det läggs in automatiskt av min arbetsgivares resebyrå.
Det brukar oftast fungera men den här gången gör det inte det, jag kan inte ens få upp bokningen via Checkmytrip trots att den enligt LHs hemsida är konfirmerad.
 

Booyaah

Medlem
Mitt EBnummer ligger alltid inlagt eftersom det läggs in automatiskt av min arbetsgivares resebyrå.
Det brukar oftast fungera men den här gången gör det inte det, jag kan inte ens få upp bokningen via Checkmytrip trots att den enligt LHs hemsida är konfirmerad.
Har samma strul med en Unitedbokning, irriterande.
 

DonM

Medlem
Sist jag hade detta problemet sa SAS kundservice åt mig att använda LH appen / websidan för att checka in. Fungerade utmärkt, men inte alltid lätt att hålla koll på om det råkar vara en codeshare bokning eller SAS metall när man står där och ska checka in.
 

henke12

Medlem
Nu verkar SK-it även spridit sig till hemsidan. Går inte att ta upp en LH-bokning(med ett sas-ben) på SAS hemsida... :(
 
Senaste månaden har det varit helt galet med seating valet för oss i Plus på ATR72, ibland är hela plus kabinen full när man ska välja stol men i verkligeheten är vi 3 pax på 10 stolar :S. Även ofta blockade rader där ingen sitter på flighten alls. Då vi är en liten skara som reser ofta och gärna har "Våra säten" har jag rätt bra koll på att detta inte är no-show eller sena avbokningar heller.
Går jag däremot in på siten och gör seating så finns alltid alla säten som det ska vara...

En annan underlig sak är att vissa flighter har rad 19 helt trillat bort och hela kabinen "halkat ned" en rad i appen. Dvs Rad 19 som är sista och endast 2 säten till vänster ersätts med rad 18 i samma config osv. Väl på planet dock är såklart rad 19 där fysiskt men alltid tom :S även 18 D & F eftersom dessa inte gick att boka...
 
Toppen