Senaste nytt

Buggar i SAS App

skydiver

Medlem
En bugg jag uppdagade idag var när jag bokat en flight som fögs av LH (SK-codeshare) hos SAS. Min EBG-nummer var registrerat som vanligt, vilket även syntes på biljetten i appen. Men när jag checkat in så indikerar boarding-passet bara EBB...
Problem både i Fasttrack och loungen. Påstods ha något med att det var LH-flight. Kan ju vara något bakomliggande och inte nödvändigtvis Appen i sig...
 

Jensik

Medlem
En annan bugg jag upptäckt o(ch rapporterat) är att min rewardresa till USA i Business visas som SAS Plus i appen. Vet inte om det har att göra med bokningsklassbenämningen för Reward-resor i Business, som kanske används till annat intra-Europa?
Jag har exakt samma problem nu med en awardresa! Bokade ARN-CPH-PEK-CPH-ARN i februari i Business. CPH-PEK visas som Plus bara, medans PEK-CPH visas korrekt i Business. När jag kollar på mailet från Tallinn står det Business och när jag klickar på checkmytrip länken visas det också korrekt.Har gjort screenshots och ska skicka in till SAS nu som Tommy föreslår
 

mha321

Medlem
En bugg jag uppdagade idag var när jag bokat en flight som fögs av LH (SK-codeshare) hos SAS. Min EBG-nummer var registrerat som vanligt, vilket även syntes på biljetten i appen. Men när jag checkat in så indikerar boarding-passet bara EBB...
Problem både i Fasttrack och loungen. Påstods ha något med att det var LH-flight. Kan ju vara något bakomliggande och inte nödvändigtvis Appen i sig...

Det har hänt mig ganska många gånger. Det roligaste är att om du frågar i incheckningsdisken så står du antagligen som Silver där. Och om problemet ligger på ett annat leg än det första (t.ex. SK till FRA och sedan vidare med LH därifrån) så kan de inte heller fixa det, då entryn är låst.
 

Jensik

Medlem
Någon EBG som har haft problem att få upp Fast Track på sitt boardingkort i appen? Jag checkade in idag för morgondagens GDN-CPH-ARN flygning och fick inte SAS Fast Track som jag brukar få. Enligt Fast Track - SAS ska ju GDN ha Fast Track nu (med röd matta sa min sambo som har sett Fast tracken innan:)), men av någon anledning dyker det inte upp i appen som det borde göra. Eller kan det tänkas ha med SAS EuroBonus 2.0 omvandling att göra? När de pillar med systemet uppstår det ju lite "intressanta" problem ibland ;)
 

nota bene

Medlem
Jag har ett annat problem, sedan senaste uppdateringen hittar appen inte längre mina bokningar. De syns när jag loggar in på SAS och har naturligtvis mitt EB inlagt. Jag kan ju lägga till dessa manuellt, men poängen med appen är ju att den ska göra saker åt mig.
 
Toppen