Buggar i SAS App

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av skydiver, 5 December 2013.

  1. skydiver

    skydiver Medlem

    Ort:
    Bromma
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara en idé att skapa en tråd kring buggar i SAS App? (i mitt fall för iOS) (hittade ingen annan tråd med detta)
    Att rapportera buggar till SAS (som jag gjort) är ju ett svart hål (dvs man hör inget tillbaka).
    Men vi vet ju att SAS-folk läser här på forumet.

    En bugg jag upplevt idag är att min bokning som jag ändrade för 20 minuter sedan (har fått bekräftelse och incheckningsförfrågan via epost och SMS redan) inte uppdateras i appen, även om jag stänger ner den och startar den igen. Det är ganska uppenbart att den sitter med cachad information och inte heller försöker att uppdatera mot servern (med tanke på hur fort det går). Och någon riktig refresh-knapp finns ju inte heller, och att dra hela sidan ner och släppa verkar inte trigga något sådant heller (som det gör i många andra appar).

    Jag kör iOS7 på iPhone5S och kör enligt Appstore senaste versionen av SAS App per idag.

    Fyll på med fler observationer på buggar nedan! (så får vi hoppas att SAS observerar detta, och kanske till och med vågar sig på att kommentera här på forumet?)
     
  2. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Detta var märkligt. Jag har bokat om mina flyg ett par ggr och den har uppdaterat sig automatiskt för mig efter en stund, utan att jag behövde starta om appen (jag har också en iPhone 5S med iOS 7, har även funkat bra med min gamla iPhone 4S med iOS6). Detta funkade även fint när mitt senaste flyg SK702 ARN-HEL blev inställt och jag blev ombokad med SK706 (som blev försenad 30 min). Hela tiden blev den fint uppdaterad för mig, både med nytt flyg och ny avgångstid för det försenade flyget.
    Du borde kunna uppdatera den manuellt genom att klicka på "omladdningspilarna" i "My bookings" (se screenshot nedan). Mina bokningar görs via AMEX Global Business Travel Online som jag måste boka allt via (företagspolicy), så det borde inte ha något att göra med vart man bokar resan.
    Funkar det för dig att klicka på refreshpilarna i appen?

    SK.png
     
    Last edited: 6 December 2013
    1 person likes this.
  3. skydiver

    skydiver Medlem

    Ort:
    Bromma
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, omladdningspilarna är något jag faktiskt noterade efter att jag skrev ovanstående. Och då funkade det, men det känns som att den rimligen borde uppdatera informationen varje gång man öppnar appen eller tar fram den till förgrunden. Än mer om man drar ner sidan på iOS-vis och släpper. (Vet inte vad den rörelsen kallas, för den har säkert ett namn...)
     
  4. skydiver

    skydiver Medlem

    Ort:
    Bromma
    Land:
    Sverige Sverige
    En annan bugg jag upptäckt o(ch rapporterat) är att min rewardresa till USA i Business visas som SAS Plus i appen. Vet inte om det har att göra med bokningsklassbenämningen för Reward-resor i Business, som kanske används till annat intra-Europa?
     
  5. Resenären

    Resenären Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Med iPad försökte jag igår att söka efter flyg mellan Arlanda och Amsterdam. Men oberoende vad jag matade in för start resp slutpunkt, så gick det inte att få upp något med ARN eller AMS. :mad:
     
  6. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Min rewardresa visades som Business när jag och sambon reste ARN-CPH-EWR och tillbaka EWR-ARN. Ditresan var dock när de hade kvar Economy Extra/Business på Europaresor. Hemresan var när SAS hade infört nya Go/Plus/Business och visades korrekt i Business. Det visades även korrekt när jag uppgraderade min Go resa med OptionTown CPH-IAD till Business i november
     
  7. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Funkar det idag för dig? Jag får det till att fungera på både iPhone och iPad
     
  8. Resenären

    Resenären Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, idag fungerar det. Men som sagt igår kom inga förslag upp alls!
     
  9. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    De fel som jag hittat har jag rapporterat via denna sida och klickat "svar önskas". Jag har alltid fått återkoppling.

    Fel på webbplatsen - SAS
     
  10. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att det har varit så för mig någon gång också. Sökte efter någon resa i appen och fick inga förslag alls, men på sas.se fick jag det. Använder dock sällan appen för några sökningar efter bokningar då allt som jag reser i tjänsten måste gå via vår resebyrå tyvärr
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×