Bugg vid bokning av delbetalade biljetter kontant/poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Malu, 31 Augusti 2014.

  1. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag försöker boka en tur och retur bonusresa där en direkt sökning visar att det finns platser i Business både ut och hem, men så snart jag väljer business på utresan så "gråas" Plus och Business bort som alternativ på hemresan, och tvärtom om jag väljer alternativ för hemresan först. Extremt irriterande. Någon som råkat ut för liknande? Jag har poäng så det räcker, men det borde inte vara något problem hur som helst eftersom det automatiskt räknas ut hur mycket kontanter som behöver läggas till i de fall poängen inte räcker.

    Går det att ringa in och göra en sådan här bokning om det nu inte fungerar via webben?

    Skärmklipp.PNG
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog ringa, innan någon annan lyckas sno platserna. Klart skumt fenomen måste jag säga. Kan inte tänka mig annat än att det är SK IT som varit i farten igen...
     
  3. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare testning visar att det fungerar bra om jag försöker boka en vuxen eller två vuxna samma datum och flighter, men INTE en vuxen och ett barn (som är det jag vill boka). Då kan jag bara välja Business en väg!
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    LOL - låter som de verkligen lyckats denna gång...
     
    Jakob Österberg och johhenrik gillar detta.
  5. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om samma fast då med endast pengar. Går att köpa C åt ena hållet men åt andra hållet gråas det ut.
     
  6. Filip

    Filip Medlem

    Det går med största sannolikhet inte att ringa och få hjälp med bokning av poäng/pengar iom att kundservice inte har tillgång till funktionen via deras bokningssystem.

    Jag har stött på samma "bugg" men har bara stängt ned browsern och gjort om sökning så har det fungerat.
     
  7. Malu

    Malu Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag får väl testa med lite olika browsers och se om det fungerar bättre då...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×