Bugg hos SAS - Avbokade bonusresor visas inte

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kaktusen, 12 Februari 2016.

1. Jag har ett märkligt problem med Eurobonus. Resor som är avbokade visas ej bland mina aktiviter. När jag bokar en resa så dras poängen som vanligt men när den avbokas visas ingen kredit av poäng. Någon som har detta problem?

Jag har skickat screenshots samt pratat med SAS och får bara flummiga svar. Enligt SAS så vet man inte varför poängen ej visas men poängen ska tydligen vara krediterad. Det visas enligt SAS i deras interna system.

Jag har rätt mycket poäng och har endast avbokat inrikesresor så jag har själv inte koll på om poängen verkligen krediterats. Känns svårt att verkligen verifiera om det gått rätt till. Man kanske måste boka och sedan avboka ett par resor för att se så att poängen stämmer?

2. Jag hade liknande problem när jag avbokade bonusresan.
    Kundtjänstens förklaring var att aktivitet av poängen som drogs från kontot försvinner (makulerad).

Last edited: 12 Februari 2016
  3. Så du menar att poängen som drogs ej heller visas när resan avbokats?

4. Ja, så var hennes förklaring och det stämde med mitt kontoutdrag online.

5. Ok, tack för info. Jag dubbelkollar om det stämmer för mig.

6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är samma för mig.Istället för en kreditering av poängen så stryks helt enkelt poänguttaget. Så istället för -150 000 poäng och motsvarande +150 000 poäng så syns det ingen transaktion alls.

7. Tack för info.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så har det varit varje gång jag avbokad bonusresa, dvs poänguttaget försvinner från kontoutdraget.

Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!