Senaste nytt

Brytdatum AMEX-faktura?

freddanm

Medlem
Tack för alla era svar! Verkar vara väldigt olika, jag ringer imorgon helt enkelt och kollar vad som gäller för min del. Aktiverade kortet den 7/7 och gissar att mitt default brytdatum är där i krokarna.

Mvh Fredrik
 

Trox

Medlem
Tydligen är den 14 och den 16 de mest populära datumen då det gör att fakturans förfallodatum sammanfaller med folks normala betalningsrutiner.
 

Jockezona

Medlem
Amex bryter den 26 för mig.
Testade att ringa dem idag för att testa om det gick att justera brytdatumet och det var inga problem.
 

hagmar

Medlem
Först hade jag 28:e men ringde och ändrade till 16:e. Inga problem, mycket hjälpsamma. Var dock flera år sen
 

nota bene

Medlem
Min bryter 15/16, vilket oftast är lite irriterande då förfallodagen ofta blir 27:e eller liknande och med de flesta saker förfallandes 30:e-1:a händer det att det synkar dåligt med resor.
 

agehall

Medlem
Min bryter 15/16, vilket oftast är lite irriterande då förfallodagen ofta blir 27:e eller liknande och med de flesta saker förfallandes 30:e-1:a händer det att det synkar dåligt med resor.

Har samma "problem" vilket gör att jag i princip konsekvent betalar min AmEx-räkning ett par dagar sent. Kanske skulle göra ett nytt försök att ändra brytdatum igen så att man hamnar på rätt sida gränsen.
 

nota bene

Medlem
Har samma "problem" vilket gör att jag i princip konsekvent betalar min AmEx-räkning ett par dagar sent. Kanske skulle göra ett nytt försök att ändra brytdatum igen så att man hamnar på rätt sida gränsen.

Ja, min är ofta 2-5 dagar sen p.g.a. resor eller semester. Jag brukar ha bankgrejer med mig, men man måste ju ha tillgång till fakturan också samt internet...

Vore jättebra om det gick att flytta några dagar. Rapportera gärna om du lyckas.
 
Toppen