Bryssel - The Loft, men har ett non-Schengen flyg

Diskussion i 'Lounger' startad av Juraj, 4 Januari 2016.

1. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har ett non-Schengen flyg från Bryssel (ingen transfer utan resan startar där), kan man komma åt the Loft som ligger i Schengen delen? Det blir ju ingen passkontroll dit, men kanske någon boarding kort kontroll där man blir avvisad?

2. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går jättebra att använda The Loft givet att du resa vidare med ett *A bolag (borde vara Bryssels i din fall). Det tar ca 15 att gå till non Schengen delen och passkontrollen går spett snabbt

3. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Jättebra, då kan jag komma till flygplatsen lite tidigare och testa the Loft, lär vara en av bättre lounger i Europa.

4. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars ligger där en Brussels Airlnes *A lounge i B-Terminalen (Non Schengen) också, ifall du vill slippa gå i en halvtimma alltså.
    The Loft är en trevlig lounge, men det är ju inte något extra ordinärt. Dessutom ganska bullrig när det är mycket folk och flighter i omlopp.

Agö gillar detta.
  5. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag vet om den andra loungen också, men jag gillar testa flera och jämföra dem, så det gör inget att man behöver gå emellan. Men tack för infon i alla fall :).

Förresten, brukar Europa non-Schengen flyg boarda på B- eller T-terminalen?

6. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har dålig koll på vilka som avgår från T-terminalen, men ifall din flight är därifrån så är det ju givet med ett "The Loft" besök..

Juraj gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    B.
    T används primärt för SNs Afrikaflyg.

The Loft är inget speciellt. Dock bättre än loungen i B-piren.

Juraj gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då kan man också besöka SNs Sunrise Lounge

Axelzon gillar detta.
  9. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter nu i Brussels-loungen i B-delen, det gick inte att komma in i A-delen. Jag blev avvisad vid boardingkortkontrollen, både av maskinerna och personalen.

Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!