Senaste nytt

Brussels Airlines sätter in Sukhoi SuperJet SSJ100 på Bryssel - Stockholm Bromma från juni 2017

Brandten

Medlem
Utan att vara dryg eller oförskämd vill jag påstå att Skoda, tillsammans med Ford (bortsett från deras truck range), är de sämsta bilar jag någonsin kört.

Kan skriva milsvis utlägg om detta då jag jämfört i princip alla bilmodeller på detaljnivå inför två olika inköp till företaget, men det hade blivit för OT så jag kör en Hans Rosling istället.
"Det är ingenting att diskutera. Jag har rätt och du har fel"
 

Moco

Medlem
Kan skriva milsvis utlägg om detta då jag jämfört i princip alla bilmodeller på detaljnivå inför två olika inköp till företaget, men det hade blivit för OT så jag kör en Hans Rosling istället.
"Det är ingenting att diskutera. Jag har rätt och du har fel"

Haha. Ja, men det är ju en smaksak i slutändan. Jag köper inte en bil för att den ska hålla hela livet etc. utan jag tar in andra parametrar. Jag är inte uteslutande ”data driven” i mina beslut, så Skoda kommer aldrig att bli någon favorit hos mig. Jag tvingas dessvärre åka alltför mycket Skoda i jobbet eftersom de är omåttligt populära som taxibilar runt om i Europa, och de kanske ser lite bättre ut idag än tidigare, komfortmässigt är det dock ingen bättring. Lika så är det med flygplan, man har sina preferenser och tur är väl det, inte minst för tillverkarna och utvecklingen i övrigt. Jag får bara lyfta på hatten och gratulera er som listat ut det vi andra missat; att Skoda är bäst ;)
 

Juraj

Medlem
Delvis OT: Flyger man från Bryssel till Bromma med CityJet som Star alliance Gold, får man tillträde till loungen i Bryssel? Eller med andra ord - räknas CityJet som Brussels airlines i detta fall?
 

dino_81

Medlem
CityJet flyger linjen Bromma - Bryssel åt Brussels Airlines precis på samma sätt som bolaget flyger vissa linjer åt SAS.

Det är således ingen ”egen” linje utan det är Brussels Airlines som hyr kapacitet från CityJet.

För dig som resenär med Star Alliance Gold spelar det ingen roll om det är CityJet som trafikerar linjen, dina förmåner som Star Alliance Gold gäller och du har tillgång till loungen i Bryssel.
 

011430121

Medlem
Har noterat att Brussel Airline flyger med Airbus 319 från Bromma.
Jag trodde i min enfald att man inte får flyg med den typen av maskin på Bromma, är det OK att flyga med A320?
BE8C756D-7AD8-45E4-B084-C9D587BC7648.jpeg
 

Tonton

Medlem
Har noterat att Brussel Airline flyger med Airbus 319 från Bromma.
Jag trodde i min enfald att man inte får flyg med den typen av maskin på Bromma, är det OK att flyga med A320?
Visa bifogad bild 81044

Ja, Brussels flyger med en A319 under vintersäsongen (från och med 28 oktober). So no more Sukhoi Superjet!

De hade två testflighter 6 Juli i år för att testa bullekrav etc - vilket fungerade bra. Som jag förstår måste de göra en lite avvikning från den "normala" inflygningen för att klara de restriktiva bullerkrav som Bromma Flygplats har, annars är det inga problem med att använda en A319 på Bromma.
 
Toppen