Senaste nytt

Brittish Airways har mysko skatter

gdaily

Medlem
Hej,

Så här der det ut när jag (och Rob74) försöker boka en redemption på Rob74s konto för flyg mellan ARN-LHR-IOM
10500 Avios + 600.80 SEK

Så här det det ut när jag, på mitt eget konto försöker boka exakt samma reward (på samma dator) försöker boka exakt samma fligt, på exakt samma sätt
10500 Avios + 392.00 SEK

Vi har provat åt andra hållet också. Rob74 får ett högre pris på skatter än jag. Vi är båda bosatta i Sverige.

Vad sjutton är det här för hittepå!

Har någon annan lust att göra en dummybokning den 9 maj och meddela vad ni får för priser?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

rob74

Medlem
Ytterst mysko, eftersom vi båda ju är Blue-medlemmar.
Dessutom, när man klickar för att gå vidare med bokningen, så hoppar mina skatter upp till 691 SEK... :eek::mad:

Om vi båda söker på ARN-LHR så får vi exakt samma pris - 6.500 Avios + 152 SEK.
Men när vi söker på LCY-IOM, det är då det börjar hända grejer.
@gdaily får 4.000 Avios + 196 SEK
Jag får 4.000 Avios + 592,15 SEK, som dessutom går upp till 602 SEK när man går vidare.
 

nissefalk

Medlem
På Arlanda till Isle of Man får jag 10,500 avios plus 392 SEK skatter, är Gold medlem.

På London City till Isle of Man får jag 4,000 avios plus 196 SEK skatter
 

Homer

Medlem
För att kunna boka Reward Flight Saver måste du ha tjänat minst 1 (en) Avios senaste 12 månaderna, har du det?
Om inte så blir det det vanlig reward med höga avgifter (det har ingenting med status att göra)
 

Homer

Medlem
Reward Flight Savers are our best value reward flights. You pay the Avios and a flat fee in cash while we pay the taxes, fees and carrier charges for you. It's available on return flights in Europe and southern Africa wherever you see this symbol.

We'll always show you the Reward Flight Saver fare when it's available - just make sure you have collected at least one Avios in the past 12 months.

If you're not eligible for Reward Flight Saver we'll show you the standard reward flight price instead.


Reward flights | Executive Club | British Airways
 

rob74

Medlem
För att kunna boka Reward Flight Saver måste du ha tjänat minst 1 (en) Avios senaste 12 månaderna, har du det?
Om inte så blir det det vanlig reward med höga avgifter (det har ingenting med status att göra)
Ok! Tack! Har nog bara spenderat Avios, så det förklarar ju saken.
Det där hade jag helt missat. Men det blir ju inte så ofta med Oneworld för mig...
 

rob74

Medlem
Reward Flight Savers are our best value reward flights. You pay the Avios and a flat fee in cash while we pay the taxes, fees and carrier charges for you. It's available on return flights in Europe and southern Africa wherever you see this symbol.

Här skriver de iofs att det är tillgängligt för "return flights". Det är ju enkelresa vi försöker boka. Men det kanske inte spelar nån roll?
 

Homer

Medlem
Här skriver de iofs att det är tillgängligt för "return flights". Det är ju enkelresa vi försöker boka. Men det kanske inte spelar nån roll?

Avgiften för RFS är £17,50/196kr per sträcka, x2 för t/r.
Från vissa flygplatser är skatter och avgifter lägre, t.ex från ARN, och då betalar man det beloppet istället
(Det är därför ni får samma belopp på sträckan ANR-LHR.) men detta gäller
bara om man bokar enkel
, det kan alltså i vissa fall löna sig att boka två enkelbiljetter istället för en t/r.
Från Londonflygplatserna däremot är avgifterna högre än 196kr och den som inte kvalar för RFS
måste betala hela det beloppet.

Tjäna några Avioser som återstället kontot kan du förrutom att flyga exempelvis göra med hotell, bilhyra,
e-rewards
https://www.e-rewards.co.uk/Enroll.do?IC=cpd6d2ja4p0&lc=EN_GB&secure=1
eller
£25/2500 miles - Heathrow Rewards sign-up bonus vid första köp på Heathrow | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen