Senaste nytt

British Airways Visa

sunkan

Medlem
Jag testade nu att logga in med det medlemsnummer jag fått på medlemskortet och mycket riktigt. Där fanns det 5 000 poäng! Får försöka ringa BAEC och ändra. Just nu fick jag meddelande att jag inte kunde ringa numret från min telefon. Mycket märkligt, har ju pratat med BAEC från samma telefon tidigare (3-mobil).

Mvh

Christian
 

jth

Medlem
en kompis hade samma problem, han hade redan ett BAEC konto fick inga 5000 men plostligt fick han ett nytt kort i brevladan och ett Welcome to BAEC brev.
Det visade sig att kalle anka bolaget Entercard oppnat ett nytt konto och satt in de 5000 pa det konto de oppnat .
Kolla du om inte poangen hamnat pa det andra kontot.
For honom loste det sig enkelt genom ett samtal till BAEC som flyttade poangen och stangde det "nya" kontot

Japp, jag tror att jag råkat ut för samma sak. Vilka tomtar. Får ta och ringa BAEC.
 

Homer

Medlem
Tomtar ja, för ca 2 år sedan var det en kampanj med dubbla miles, det tog låååååång tid innan bonusen dök up, men när den väl gjorde det så satte de in 10ggr för mycket!
Jag skulle ha ca 12.000 men fick 120.000, och inte nog med det, istället för att ta tillbaka dem satte de in ytterligare 120.000.
alltså 240.000 istället för 12.000, det tog dessutom flera veckor innan något upptäckte felet.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Hej
Jag har fått en voucher trots att jag inte(och det ar jag säker pa) handlat för 200kkr sedan 1/1 ?!
Har de ändrat så att voucher utfärdas enligt BAECs regler istället för kalenderår?

det här har jag fortfarande inte fått någon klarhet i, pratat med 3 olika tomtar med 0-koll som lovat
kolla upp saken och återkomma, men sen inte gjort det.

Jag hade velat skjuta upp att trigga en voucher så länge som möjligt för jag har de flesta poäng upplåsta i MFU bokningar, och jag är säker på att jag inte är den ende i liknande situation.
 

gdaily

Medlem
Transaction date Posted date Description Points Miles
14-Oct-11 15-Oct-11 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 599
11-Oct-11 12-Oct-11 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 132
10-Oct-11 11-Oct-11 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 103
10-Oct-11 11-Oct-11 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 104
07-Oct-11 08-Oct-11 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 197

Mitt BA Visa har fått spatt de senaste dagarna, jag brukar ha en eller möjligtvis två (sällsynt) krediteringar av poäng i månaden, inte en varje dag. Någon med samma "problem" (för något år sedan var det samma sak (nja, inte samma sak, men dubbelkrediteringar), men då drogs poängen bort efter någon månad
 

Mikael

Medlem
Jag klagade för någon vecka sedan att jag inte hade fått tidigare månaders miles från visa-kortet. Nu ser jag ungefär samma sak som du Ola, det trillar in några miles per dag. Jag ser ingen som helst logik, och det blir väldigt svårt för mig att veta om jag verkligen fått de miles jag skulle ha fått. :confused:
 

Concorde

Founding Member
Sanningen är att Entercard har ingen aning om vad dom sysslar med. Jag sade faktiskt till BA när jag träffade dom på Waterside att deras kort partner i Sverige är under all kritik.

Den enda gången jag fått något vettigt besked från Entercard var efter eskalering till en ansvarig.
 

Concorde

Founding Member
Hör och häpna; min 2 för 1 kupong triggades automatiskt och finns även upplagd i BAEC kontot. M.a.o. kopplingen mellan Entercard och BAEC verkar nu fungera.
 
Toppen