Senaste nytt

British Airways Visa

JacobGBG

Medlem
Antar att man själv måste informera dom om detta?
Tyvärr brukar ju man inte bli jagad efter uppgifter som innebär en utgift för dom.
 

henrik l

Medlem
Antar att man själv måste informera dom om detta?
Tyvärr brukar ju man inte bli jagad efter uppgifter som innebär en utgift för dom.

När du ansöker om kortet lägger du även in ditt BAEC-nummer. Har nog haft det i tre år och för det mesta hamnar poängen på mitt BAEC-konto före betalning. Jag har det anslutet till autogiro, vet inte om detta snabbar upp processen?
 

Mikael

Medlem
När jag skaffade kortet fyllde jag i mitt BAEC-nummer i ansökan. Om man inte redan har ett BAEC-medlemskap borde väl ett skapas åt dig när du skaffar visa-kortet?
 

Rustscheff

Medlem
För några år sedan gav man 10 000 i bonus till nya kortinnehavare och 20 000 till rekryteraren! Jag rekryterade 25... Använde dessa GOT-LHR-LGW-ANU i Club World med flickvän x 3. Mycket trevlig kampanj :cool:
 

Rustscheff

Medlem
Ingen dålig kickback med tre CW resor till Karibien... :cool:

Och det var så enkelt: Man säger:" Nisse-vill du få en gratis flygresa vart du vill i Europa utan kostnad?"

:confused: ??

"Byt ditt sunkiga bankkort till BA-kortet! Ingen årsavgift första året och poäng på allt du hadlar-och till skillnad på SAS försvinner aldrig dina poäng! Och det bästa av allt-du får 10 000 poäng i bonus. om du sen rekryterar din fru får du ytterligare 20 000 poäng och hon 10 000! Det räcker för en tripp till något trevligt ställe, courtesy of BA...."

Jag tror jag lyckades få ihop 740 000 eller så vilket gör mig evigt tacksam till BA. Jag använder kortet fortfarande och handlar som en gris på det. Att poängen blir dubbelt värda när man handlat för 250 000 är ju en hit, liksom att man nu kan flyga ut från CPH. Synd att de inte haf den här kampanjen igen...
 

AndyL

Medlem
Detta är absolut kortet jag kommer att ansöka om när de väl får välkomstbonusen på en bra nivå igen. Jag tycker att 6000 var lite väl lågt, om man verkligen vill konkurrera med SAS/EB så ska man naturligtvis lägga sin bonus ett steg högre.
 

Concorde

Founding Member
Välkomst bonusen varierar. 1000 är standard. 6000 eller 1000 känns som det kvittar faktiskt. Man vill ha kortet för 2-4-1 vouchern! Det är inte BA som avgör bonusen, det är Entercard som ställer ut kortet.
 
Toppen