British Airways vägrar efterregistrera LAN flight. Vad gör man?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Jonas C, 10 Maj 2016.

  1. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    En vän till mig försöker få igenom en retro-claim hos British Airways utan framgång. Han reste från Madrid till Frankfurt i LAN Airlines Business Class bokningsklass I som enligt tabellen ska ge poäng.

    Poängen krediterades av någon anledning inte till kontot och när han försökte göra en efterregistrering så fick han höra att bokningsklassen inte ger poäng, vilket är totalt BS då I-klass enligt tabellen ska ge Avios och TP.

    Hur går man tillväga i en situation som denna? Han har ringt till Bremen och deras call center i UK där alla har sagt att bokningsklassen inte ger poäng. Råder det inkompetens hos personalen på British Airways, eller är folk för lata för att göra sina jobb?
     
  2. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant... jag har fått poäng för detta... resan gjordes 2015. Låter ju väldigt underligt.
    upload_2016-5-10_15-47-12.png
     
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Bara för att dubbelkolla - han har försökt efterregistrera online?
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Han skickade in en online claim. Men han ringde upp för att kolla statusen på den. Någon idé om hur lång tid det tar för online claims?
     
  5. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    De gånger jag har nekats miles (har hänt hos Air Berlin och Air Canada) har jag tagit en screenshot av flygbolats egen hemsida och ritat en tjock cirkel runt området där det står att min bokningsklass ger miles och sedan har jag mejlat in screenshoten.
     
    KeXx, Erik Bernskiöld och Knucket gillar detta.
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ok - det är dumt. Med British Airways ska man göra en sak i taget, annars blir det lätt strul. Mitt råd är att vänta och se vad som händer med online-claim. Det kan ta ett tag, men förhoppningsvis har de inte strulat till den när han ringde.
     
  7. Jonas C gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×