Senaste nytt

British Airways utökar Champagne ombord

Europa

Medlem
Från och med 1/3 kommer man erbjuda fler champagner ombord jämfört med idag. Förutom en vit kommer även Rose finnas samt en "gäst-champagne" som regel från mindre producenter.

Club
The Taittinger NV (as now)
The rosé is de Castelnau Brut Rosé NV
The guest is Boizel Grand (Vintage TBC)

First
LP Grand Siècle (as now)
The rosé is Bollinger (samma som i Galleriest First och CCR)
The guest is a Henriot Brut (Vintage TBC)

Är det någon som vet om det fortfarande finns tre olika champagner att välja mellan i Club world och är det i så fall samma som ovan?
 

agehall

Medlem
Jag har inte hört att det skett någon förändring, så de påstår säkert fortfarande att det finns tre sorter ombord. Dock har jag aldrig lyckats få alla tre på en flight.
 

agehall

Medlem
Tyvärr måste jag meddela att det igår på BA189 bara fanns Taittinger ombord. Så det verkar som att BA slutat med de andra varianterna. :(
 

freno

Medlem
Det har inget med att göra att flight 189 går med 787 och det är lite under test/inkörningsläge?
I vin tråden på flyerstalk verkar det ju som att det fortfarande är tre stycken.
 

agehall

Medlem
787:eek:rna är knappast i "inkörningsläge" numera. De är i full produktion.

Jag ska försöka fråga ombord imorgon hur det ligger till. Dock kan jag ju säga att även då jag fått menyer med olika champanger listade så har de aldrig gått att beställa. Alltid varit slut eller inte lastade...
 
Toppen