Senaste nytt

British Airways Stockholm-London pris utan baggage

fcx

Medlem
Alltså, två kompisar, en med Gold. En heldag i Galleries First. Under 2.000 kronor. Någon är utråkad en lördag let me know så jobbar vi på denied boarding due to having too much fun (or drunk).

Haha, om BA inser detta kreativa grepp så försvinner nog erbjudandet snabbare än någon kan säga "gratis champagne"...
 

agehall

Medlem
Det tror jag inte. Det är ganska få som är så galana att man gör något sådant... Och dessutom måste man ju ha BAEC Gold...
 

fcx

Medlem
Mm, men med den lilla marginal som blir över för BA behövs det inte mycket för att spränga kalkylen :)
Men som sagt, så många galningar finns det ju inte (och efter ett berömt BC.se-event har ju BA numera en lista på galningar att hålla ögonen på)
 

Homer

Medlem
Nu har jag testat, så att ni andra slipper ;) , MMB visar 10 TPs och jadå jag har fått ett uppgraderingserbjudande på 800kr till CE.

Å andra sidan, om man boka CE t/r så kostar ju ARN-LHR ungefär samma

Det verkar inte som att det i en t/r bokning går att blanda baggagelöst ena vägen och CE den andra andra.
 

agehall

Medlem
Tack Homer! Jag försökte boka, men jag kan visst inte boka något alls på BA.com nu.. Det går inte att söka flighter för mig. :(

Vad blev ditt totalpris för en T/R i O (som verkar vara bokningsklassen)? Matrix säger att det ska bli nästan 1500...
 

FF#1

Medlem
Härliga planer ni smider, åka snikigt för att käka och dricka flott på LHR... det gillar jag.
Tror inte att det är så många Gold i värden förutom några här som kommer på nått sånt så det är nog inte nått större problem för BA.

Angående handbagage så brukar oftast inte tax-free påsar räknas in, i alla fall inte med de bolag jag brukar åka med. så det borde nog kunna gå på plus.
 

Dr. Miles

Expert
Ok, undrar varför Matrix får det till 1500 då... Är det inte O det bokas i?

Det ser ut som ITA visar fare med fri inchekat bagage.

Billigaste tur o retur biljett jag kunde hitta är 1.183 SEK inkl. skatter utan incheckat bagage.
Screenshot20130910_6.png
 

Homer

Medlem
Angående handbagage så brukar oftast inte tax-free påsar räknas in, i alla fall inte med de bolag jag brukar åka med. så det borde nog kunna gå på plus.

BA tillåter 23kg som handbaggage.


Tack Homer! Jag försökte boka, men jag kan visst inte boka något alls på BA.com nu.. Det går inte att söka flighter för mig. :(

Vad blev ditt totalpris för en T/R i O (som verkar vara bokningsklassen)? Matrix säger att det ska bli nästan 1500...

Ja O enligt MMB, jag bokade bara en enkel 460kr.
 
Toppen