Senaste nytt

British Airways ställer in alla flighter 27 maj 2017

eramag

Medlem
Försökte precis checka in på ba.com som ger 404 error. Enligt källor är flera system hos BA nere och avgångar påverkas.
 

henrik l

Medlem
Aha, förklara varför det inte går att söka bonusresor. Det var ju ett marginellt problem jämfört med om man skulle ha flugit:)
 
Har precis checkat in i LHR, bara hand bagage och det tog lite mer än en timme, det sagt får jag lov att säga att britterna är mycket tåliga, alla accepterar att det är kaos och ställer sig i kön, men jag ser att de flesta avgångar är 2-3 tim sena just nu.
Det ser ut att bli många timmar i Concorde Room idag i väntan på att komma iväg till Boston

P.S den nya security i First i LHR mkt bra o effektiv
 
Har precis checkat in i LHR, bara hand bagage och det tog lite mer än en timme, det sagt får jag lov att säga att britterna är mycket tåliga, alla accepterar att det är kaos och ställer sig i kön, men jag ser att de flesta avgångar är 2-3 tim sena just nu.
Det ser ut att bli många timmar i Concorde Room idag i väntan på att komma iväg till Boston

P.S den nya security i First i LHR mkt bra o effektiv
Försök boka om dig till annat bolag om möjligt. Eller ordna en bra campingplats i Concord-rummet. :)
 
  • Gilla
Reactions: pep

Dr. Miles

Expert
British Airways ställer in alla avgångar från London Heathrow och London Gatwick idag och de ber passagerare som ska/skulle flyga med British Airways idag att INTE komma till flygplatsen.

BBC skrev:
Latest updates on BA flight disruption

All passengers affected by the failure - which coincides with the first weekend of the half-term holiday for many in the UK - will be offered the option of rescheduling or a refund.

The airline, which had previously said flights would be cancelled until 18:00 BST, has now cancelled all flights for Saturday and asked passengers not to come to Gatwick or Heathrow airports.

Other airlines flying in and out of Heathrow and Gatwick are unaffected.

BBC skrev:
British Airways statement on cancelling all flights
Posted at 17:46

British Airways said:

"Following the major IT system failure experienced earlier today, with regret we have had to cancel all flights leaving from Heathrow and Gatwick for the rest of today, Saturday, May 27.


British Airways: Computer problems hit passengers - BBC News
 
Toppen