British Airways shorthaul i Sydafrika

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av SeaPlanePilot, 21 September 2013.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev något förvånad när jag såg flera British Airways B737 med sydafrikansk registrering i Kapstaden. Vad gör de där?

Bifogade filer:

2. Jacob

Jacob Medlem

Det är sydafrikanska flygbolaget Comair som flyger ett flertal inrikeslinjer (samt enstaka utrikeslinjer) som franchisepartner till British Airways.

Testade själv en av dessa flygningar tidigare i år mellan Johannesburg och Kapstaden.

Det är samma upplägg som Sun Air of Scandinavia som bl.a. flyger Stockholm Bromma till Billund och Århus.

3 personer gillar detta.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte se att du skrev något om den flygningen. Det verkar som att de håller en hyfsad klass(klart jämförbart med British Airways i Europa). Är det en bild som du håller med om?

Comair flyger också under namnet kulula.com.

4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kulula.com är en LCC men British Airways/Comair är riktigt bra och loungerna i CPT och JNB är
    väldigt bra. Spenderar gärna någon extra timme där i väntan på nästa flyg ! Om man
    är på väg till CPT men inte lyckas få plats på direktkärran så är "omvägen" via JNB
    klart Ok. Konceptet är Galleries First.

Ser nu att CPT Loungen är stängd för renovering från början av september och möjligen
    till årets slut.

Last edited: 22 September 2013
    2 personer gillar detta.
  5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker JNB-CPT med Comair 2 okt. Ska även prova MPM-JNB 17 okt. Båda i Club.

Har ni bra erfarenheter?

6. Jacob

Jacob Medlem

Jag har säkert 100 flygreportage kvar att skriva, kommer räcka närmare ett år. Tar några i taget. :)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!