Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

JensE

Medlem
Beror väl lite på vad som är viktigt. Om jag minns rätt så är rad 12-15 över vingen.
Annars så finns det väl inga bättre/sämre säten på 777 enligt mig.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

WTP

Medlem
Beror väl lite på vad som är viktigt. Om jag minns rätt så är rad 12-15 över vingen.
Annars så finns det väl inga bättre/sämre säten på 777 enligt mig.
Ja, men toa + galley låter inte trevligt. Hade för mig att sätena var åt andra hållet:

upload_2016-4-21_19-52-44.png

(AirReview - Airline Reviews, opinions & pictures of airlines seats, meals, IFE and lounges

Men detta var tydligen fel... Ville ha ostörd tillgång till aisle, men nu spelar det ingen roll om sätena är vända åt andra hållet.
Då får det bli rad 13 eller 14.
Tack för hjälpen.
 

agehall

Medlem
Helst undviker jag 777, men när det inte går brukar jag ta 15A. Visserligen bredvid toaletterna, men jag tycker inte man störs speciellt mycket. Man får fri access till gången och man har sin egna lilla kupé. Den är dock inte speciellt rymlig om man jämför med 64A på en 747.
 

Golgo

Medlem
Skall till New York en vecka i juli och tänkte då prova Club World på 747an. Har jag någon rimlig chans att boka en plats på upper deck utan att ha någon Executive club status? Hur bär jag mig lämpligen åt?
 

JensE

Medlem
Häng på låset när online check-in öppnar.
Om du har anslutningsflyg till Heathrow så har du möjlighet att checka in tidigare än dom som startar från London.
 

Alf

Medlem
Skall till New York en vecka i juli och tänkte då prova Club World på 747an. Har jag någon rimlig chans att boka en plats på upper deck utan att ha någon Executive club status? Hur bär jag mig lämpligen åt?

Ja mot betalning, kostar drygt 1000 kr.
 

Golgo

Medlem
Tack för tipsen - får vara på hugget vid check-in och hoppas på det bästa. Vilka platser är att föredra i stora CW-kabinen?
 

LarsCph

Medlem
Vi kigger på en tur til USA til sommer - 2 voksne og et barn på 5 år - med udgangspunkt fra Los Angeles hvor vi skal flyve til fra København. Det er længe siden jeg har fløjet long-haul med British Airways, men de har jo en fornuftig connection og pris i Club World fra København-Heathrow-Los Angeles med A380 mellem London og Los Angeles. Det ser ud til at være en ret fin løsning hvis man er 3 som rejser sammen at sidde på 3 midtersæder på upper deck (D-E-F).

Det er lidt svært at se på hvad jeg kan finde af billeder på nettet - men tænker der nok er nogen som har set det live. Hvis vi voksne nu sidder på D og F vil man så kunne se/tale med hinanden? Tænker row 52 eller 53 kunne være ret fint.
 

nissefalk

Medlem
Vi kigger på en tur til USA til sommer - 2 voksne og et barn på 5 år - med udgangspunkt fra Los Angeles hvor vi skal flyve til fra København. Det er længe siden jeg har fløjet long-haul med British Airways, men de har jo en fornuftig connection og pris i Club World fra København-Heathrow-Los Angeles med A380 mellem London og Los Angeles. Det ser ud til at være en ret fin løsning hvis man er 3 som rejser sammen at sidde på 3 midtersæder på upper deck (D-E-F).

Det er lidt svært at se på hvad jeg kan finde af billeder på nettet - men tænker der nok er nogen som har set det live. Hvis vi voksne nu sidder på D og F vil man så kunne se/tale med hinanden? Tænker row 52 eller 53 kunne være ret fint.

Jag har inte suttit själv i DEF men vad jag vill minnas skall det inte vara något problem att prata mellan D och F man ser varandra med skärmen mellan sätena nere, E sätet borde vara perfekt för en 5 åring, blir som en egen liten koja där.

När vi flugit 2st i Club på BA 380 har vi valt rad 59 eller 53 AC eller JK då A och K sätena inte har någon som kliver över dina fötter, skulle nog i erat fall försöka få rad 53 eller 59 DEF.
 
Toppen